Amenzi de până la 1.450 de EURO! Ce riscă austriecii care încalcă restricțiile pe perioada lockdown-ului

16 Nov. 2021, 07:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
16 Nov. 2021, 07:20 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Începând de luni, Austria va plasa milioane de persoane care nu sunt complet vaccinate împotriva coronavirusului în regim de izolare pentru a face față unei creșteri a infecțiilor la niveluri record și presiunii tot mai mari asupra unităților de terapie intensivă. Despre aceasta a anunțat duminică guvernul austriac.

Astfel, Austria este prima țară europeană care reintroduce aceleași restricții privind circulația zilnică care se aplicau în timpul blocajelor naționale înainte de introducerea vaccinurilor, deși de data aceasta acestea afectează doar o minoritate a populației.

„Nu luăm această măsură cu ușurință, dar este necesară”, a declarat cancelarul Alexander Schallenberg la o conferință de presă în care a anunțat noua măsură, conform căreia persoanele nevaccinate nu pot ieși din casele lor decât pentru un număr limitat de motive, cum ar fi mersul la serviciu sau cumpărarea de produse de primă necesitate.

Amenzi uriașe pentru cei care vor încălca restricțiile

Ministrul de interne, Karl Nehammer, a declarat că vor exista controale amănunțite ale poliției și amenzi de până la 1.450 de euro pentru încălcări, iar toate interacțiunile cu poliția vor include verificarea statutului de vaccinare al persoanelor.

„Începând de mâine, fiecare cetățean, fiecare persoană care locuiește în Austria trebuie să fie conștient că poate fi verificat de poliție”, a declarat Nehammer în cadrul conferinței de presă.

Potrivit informațiilor oficiale, aproximativ 65% din populația Austriei este complet vaccinată împotriva COVID-19, una dintre cele mai scăzute rate din Europa de Vest. Mulți austrieci sunt sceptici cu privire la vaccinuri, un punct de vedere încurajat de Partidul Libertății de extremă dreapta, al treilea ca mărime din parlament.

Măsurile de luni le vor extinde pe cele introduse în urmă cu o săptămână, care au interzis accesul persoanelor nevaccinate în locuri precum restaurantele, hotelurile, teatrele și teleschiurile.

Realitatea Live

05 Dec. 2022, 05:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Dec. 2022, 05:45 // Actual //  Lupu Eduard

Sectorul aviatic se îndreaptă către o altă eră. În următorul deceniu, taxiurile aeriene electrice ar putea revoluționa sectorul aviatic.

În ultima perioadă, tot mai multe companii din SUA, inclusiv mai multe startup-uri au început să dezvolte taxiuri electrice aeriene ce au ca scop să scoată maşinile de pe şosea şi să mute traficul în aer, transmite CNBC, citat de news.ro.

Un exemplu în acest sens este compania Delta Air Lines, care în luna octombrie s-a alăturat listei companiilor aeriene ce susţin startup-urile de tehnologie pentru vehicule electrice, cu o investiţie de 60 de milioane de dolari în Joby Aviation, o companie ce dezvoltă avioane electrice cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), destinate să funcţioneze ca serviciu de taxi aerian.

În 2021, când Joby şi-a anunţat planul de a-şi lansa taxiurile aeriene asemănătoare Uber până în 2024, a generat critici din partea analiştilor din industrie cu privire la capacitatea de a se lansa până la acea dată.

Dar investiţia Delta în Joby este un parteneriat de cinci ani pentru a opera eVTOL-uri exclusiv în reţeaua Delta.

United Airlines este, de asemenea, într-un parteneriat cu o startup cu sediul în Suedia, Heart Aerospace, pentru a avea avioane electrice care zboară pe rute regionale până în 2030, acesta adăugându-se altor două investiţii eVTOL ale companiei aeriene.

Una este de 15 milioane de dolari cu Eve Air Mobility, pentru 200 de avioane, iar cealaltă de 10 milioane de dolari cu Archer Aviation, pentru 100 de eVTOL.

American Airlines a investit 25 de milioane de dolari în Vertical Aerospace, o companie cu sediul în Marea Britanie, cu o comandă pentru 50 de avioane. În acest ritm, analiștii spun că taxiurile aeriene ar putea ajunge pe pieţe în anii 2030.

„În timp ce marile companii aeriene încheie acorduri cu startup-uri globale, este important să ne amintim că acestea sunt condiţionate. Depinde de certificarea acestor aeronave şi de cât de repede le pot fabrica companiile”, a declarat Savanthi Syth, director general de cercetare în capital, acoperind companiile aeriene globale şi mobilitatea la firma Raymond James.

Odată ce aceste avioane sunt certificate şi încep să-şi intensifice producţia, Syth a spus că dimensiunea potenţială a pieţei depinde în mare măsură de cât de aproape pot ajunge companiile eVTOL de unde sunt consumatorii.

Companiile vor ca eVTOL-urile să utilizeze infrastructura existentă pentru a funcţiona, cum ar fi crearea de ”vertistop-uri”, în cazul în care aeronavele aterizează deasupra clădirilor din zonele urbane pentru a transporta pe distanţe scurte sau ”vertiporturi”, care utilizează aeroporturile regionale pentru a transporta pe distanţe mai lungi, aproximativ peste 100 de mile.

Potrivit lui Syth, dacă companiile pot crea vertistop-uri şi vertiport-uri în apropierea consumatorilor din zonele rezidenţiale, atunci dimensiunea pieţei ar putea fi mare.

„Credem că veţi vedea operaţiuni mici ale eVTOL începând cu 2025, iar certificările vor începe, sperăm, în 2024. Dar pentru a vedea o mulţime de avioane zburând deasupra capului, probabil că va fi mai probabil în anii 2030”, a completat Syth.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău