Conflict între Gările Auto Moderne și Agenția Proprietății Publice: Cereri respise și acuzații de abuz

19 Aug. 2024, 15:23
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2024, 15:23 // Actual //  bani.md

Avocatul SRL „Gările Auto Moderne”, Andrei Iosip, a criticat acțiunile Agenției Proprietății Publice (APP) în cadrul unui conflict juridic legat de preluarea gărilor și stațiilor auto de către stat. Iosip a declarat că, în ciuda depunerii unei cereri prealabile și a unei cereri de suspendare a ordinului de preluare, APP a acționat cu o rapiditate neobișnuită, convocând o ședință în doar o oră pentru a respinge toate cererile înaintate de companie.

Avocatul a menționat că a solicitat amânarea examinării pentru un termen de 10 zile, argumentând că o oră nu este suficientă pentru a prezenta toate argumentele necesare într-un caz de asemenea amploare. De asemenea, a cerut recuzarea lui Roman Cojuhari din procesul de examinare, pe motiv că acesta s-a exprimat public despre caracterul ilegal al contractului de concesiune, însă cererea a fost respinsă.

Iosip a subliniat că acțiunile APP au fost considerate abuzive și ilegale, susținând că agenția a refuzat să recunoască investițiile de 117 milioane de lei efectuate de Gările Auto Moderne în modernizarea infrastructurii. Acesta a mai adăugat că ordinul de preluare a gărilor și stațiilor auto de către stat ar avea un caracter de expropriere și ar putea afecta grav angajații și activitatea companiei, care a contribuit cu sume importante la bugetul statului.

În ciuda opoziției companiei, APP continuă să avanseze cu procedura de preluare, lăsând soarta gărilor și a angajaților în incertitudine. Gările Auto Moderne intenționează să își apere drepturile în instanță, contestând acțiunile APP și solicitând anularea ordinului de preluare.

În dimineața zilei de astăzi, 19 august, mai mulți reperzentanți ai APP au mers la sediul SRL „Gările Auto Moderne” pentru preluarea unilaterală a complexului de către o comisie instituită de agenție și condusă de Valeriu Cemîrtan

Precizăm că APP a emis, în 17.5.2022, notificarea nr. 09-05-3132, prin care a declarat rezoluțiunea contractului nr. 3/09 din 17.12.2018, începând cu data de 20.08.2022, sub pretextul artificial privind neexecutarea obligației de prezentare a garanției de bună execuție, eliberată de o bancă comercială sau o companie de asigurare pentru anul investițional trei, cu perioada de valabilitate de 2 ani de zile.

Într-o declarație pentru presă, directorul APP, Romna Cojuhari susține că rezoluția de înceatare a contractului cu investitorul privat datează din anul 2022.

„Documenul  semnat între APP și S.R.L. „Gările Auto Moderne”, a prevăzut modernizarea și eficientizarea activității filialelor Î.S. „Gările și Stațiile Auto”. Cu toate acestea, partenerul privat nu a respectat obligațiile asumate privind garanția de bună execuție, care presupuneau garanții a câte 5 milioane de lei pentru fiecare an investițional, garanție neprezentată începând cu anul 3 de contract, fapt care a servit temei de rezoluțiune a contractului. După emiterea notificării de rezoluțiune din 2022, partenerul privat a contestat decizia de rezoluțiune a contractului, solicitând instanței de judecată suspendarea executării acesteia, solicitare respinsă atât de instanța de fond, cât și de către instanța de recurs. Prin urmare, la momentul actual nu există nici un impediment legal pentru preluarea activelor și a bunurilor. Astfel, în pofida solicitărilor repetate din partea APP, S.R.L. „Gările Auto Moderne” a punctat Cojuhari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală