Congresul separatiștilor de la Tiraspol: Stau cu mâna întinsă și cântă osanale pentru stăpânii de la Kremlin

28 Feb. 2024, 15:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Feb. 2024, 15:20 // Actual //  Lupu Eduard

În cadrul Congresului al VII-lea al deputaților din regiunea transnistreană, a fost adoptată o declarație cu privire la situația critică din zonă, subliniind necesitatea unei intervenții internaționale imediate și active. Documentul evidențiază o serie de probleme majore cu care se confruntă populația transnistreană.

Printre principalele aspecte menționate în declarație se numără tratamentul discriminatoriu și abuziv la care sunt supuși transnistrenii la trecerea frontierei moldovenești, inclusiv deportările care duc la separarea familiilor. De asemenea, se atrage atenția asupra blocajului livrărilor de echipamente de diagnosticare pentru instituțiile medicale din regiune, încălcându-se astfel dreptul la viață și sănătate al locuitorilor.

Problema importului de medicamente în Transnistria este subliniată ca fiind acutizată, iar taxele vamale introduse de autoritățile moldovenești, începând cu 1 ianuarie 2024, sunt considerate a fi un atac direct asupra economiei și bunăstării regiunii. Conform declarației, aceste taxe vamale au generat creșterea prețurilor, distrugerea întreprinderilor și întreruperea legăturilor comerciale cu multe țări din întreaga lume.

În contextul acestor provocări, Congresul Deputaților din Transnistria solicită o intervenție internațională decisivă și coordonată pentru a aborda problemele cu care se confruntă regiunea. Această declarație aduce în atenție criza umanitară și economică din Transnistria și reprezintă un apel către comunitatea internațională pentru sprijin și acțiune imediată.

În opinia experților, Compania Sheriff, care controlează de facto politica în stânga Nistrului, și-a atins ținta de a crea panică în societate, lansând astfel de zvonuri că Tiraspolul ar putea cere alipirea la Rusia. Or, în ultima vreme, pretinsele autorități din stânga Nistrului s-au arătat nemulțumite de taxele vamale instituite de Chișinău.

De la 1 ianuarie 2024 a intrat în vigoare noul Cod vamal al Republicii Moldova, în virtutea căruia firmele din Transnistria vor trebui să plătească taxe vamale la bugetul Republicii Moldova. Până acum, deşi companiile din regiunea transnistreană erau înregistrate la Chişinău ca agenţi economici moldoveni, ele plăteau taxe vamale la bugetul transnistrean.

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2024, agenţii economici din regiunea transnistreană achită toate plăţile aferente pentru importul mărfurilor aşa cum o fac şi celelalte companii din Republica Moldova. În acelaşi timp, la importul bunurilor în regiunea transnistreană, se va ţine cont de preferinţele acordate în conformitate cu tratatele şi acordurile internaţionale la care Republica Moldova este parte.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău