Congresul SUA cere înăsprirea sancțiunilor împotriva sectorului petrolier din Rusia

20 Oct. 2024, 16:46
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
20 Oct. 2024, 16:46 // Actual //  Ursu Victor

O coaliție bipartinică din Congresul SUA a solicitat administrației președintelui Joe Biden să înăsprească sancțiunile împotriva sectorului de servicii petroliere din Rusia, relatează Financial Times (FT). Potrivit legiuitorilor, măsurile actuale nu sunt suficient de eficiente și permit companiei americane SLB (fostă Schlumberger) să sprijine complexul militar-industrial al Rusiei.

Congresmenii au cerut, de asemenea, Trezoreriei și Departamentului de Stat să explice cum a importat SLB echipamente în valoare de 17,5 milioane de dolari în Rusia în perioada august-decembrie anul trecut și dacă aceste tranzacții au încălcat sancțiunile.

„Această companie americană alimentează mașina de război a președintelui rus Vladimir Putin, finanțând invazia barbară din Ucraina. Vă îndemnăm să continuați să sprijiniți aliații noștri ucraineni, aplicând sancțiuni petroliere mai stricte pentru a limita eficient veniturile lui Putin”, se arată în scrisoarea adresată secretarului de stat Antony Blinken și secretarului Trezoreriei Janet Yellen. Peste 50 de membri ai Congresului au semnat această scrisoare.

Îngrijorările legislatorilor au apărut după o investigație realizată în august de FT, care a dezvăluit că SLB își extinde activitatea în Rusia, profitând de retragerea concurenților occidentali precum Baker Hughes, Halliburton și ABB, în ciuda sancțiunilor impuse pentru invazia Ucrainei.

La sfârșitul anului 2023, SLB deținea active nete în Rusia în valoare de 600 de milioane de dolari și a obținut un profit local de 1,6 miliarde de dolari, reprezentând 5% din veniturile sale totale de 33,1 miliarde de dolari.

 

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 15:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
22 Dec. 2025, 15:28 // Actual //  Grîu Tatiana

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) a venit cu o reacție la acuzațiile lansate de Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA), potrivit cărora ar exista protejare a unor „scheme de corupție” la Agenția Națională Transport Auto (ANTA) și termeni restrânși de consultare a modificărilor din Codul Transportului Rutier, scrie REALITATEA.md.

„Organizațiile profesionale promovează interesele economice ale membrilor lor, iar rolul Ministerului este de a echilibra aceste interese cu cele ale comunităților locale și ale statului”, a comentat Ministerul, referindu-se la criticile transportatorilor.

Autoritatea confirmă că în Republica Moldova aproximativ 300 de localități nu beneficiază de servicii regulate de transport și că a fost inițiat „un proces de analiză și consultare a cadrului normativ din domeniu, ca urmare a sesizărilor acumulate și a necesității de a adapta programele de transport la realitățile din teritoriu”.

MIDR precizează că reprezentanții asociațiilor de profil au fost invitați la discuții, ultima întrevedere având loc în luna noiembrie, iar propunerile parvenite „vor fi analizate și integrate în măsura în care sunt compatibile cu interesul public”.

Ministerul a reiterat că obiectivul demersului rămâne construirea unui sistem de transport funcțional, transparent și predictibil, care să permită autorităților intervenția acolo unde nevoile populației nu sunt acoperite.

De asemenea, MIDR subliniază că „unele direcții pot genera reacții emoționale, mai ales atunci când afectează interese economice sau poziții dominante” și că astfel de reacții fac parte din dinamica normală a reformelor. Protestele și exprimarea nemulțumirii publice sunt considerate firești într-o democrație, dar soluțiile durabile „se construiesc prin dialog profesional și compromis responsabil”.

Ministerul precizează că rămâne deschis consultărilor, iar inițiativa legislativă va parcurge „toate etapele de transparență decizională prevăzute de lege, într-un proces asumat, verificabil și orientat exclusiv spre interesul public”.

Reacția vine după ce, luni, APOTA a adresat o scrisoare premierului Alexandru Munteanu, în care a reclamat presupuse scheme la nivelul Agenției Naționale Transport Auto (ANTA), pretinsa protejare a acestora de către ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, precum și termeni restrânși pentru consultarea noului proiect al Codului Transportului Rutier. Transportatorii au solicitat o audiență la prim-ministru și au amenințat Guvernul cu noi proteste.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII