Cum a reuşit Apple să cheltuie 1 miliard de dolari anual într-un proiect pe care l-a abandonat

08 Mart. 2024, 10:23
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
08 Mart. 2024, 10:23 // Bani și Afaceri //  bani.md

La începtul anului 2020, directorii de top ai Apple s-au întâlnit în Arizona pentru a testa prototipul maşinii pe care o compania încerca de ani de zile să o construiască, scrie Bloomberg.

Prototipul, un minivan alb cu plafon de sticlă, a fost dezvoltat pentru a putea fi folosit în mod confortabil de patru oameni. Planul era ca maşina să intre pe piaţă în următorii cinci ani un display uriaş şi un sistem audio puternic.

Mai important, proiectul „Bread Loaf” ar fi avut o autonomie de nivel 5, astfel maşina s-ar fi putut conduce singură cu ajutorul calculatorului şi noul sistem de operare dezvoltat intern.

Acest proiect, dar şi altele similare, nu au intrat niciodată în producţie. Pe 27 februarie Apple şi-a anunţat angjaţii că renunţa la planul ambiţios de a dezvolta o maşină. Decizia, deşi una spontană, nu a venit ca o surpriză.

Pe parcursul ultimului deceniu Apple a încercat cel puţin 5 variante de design diferite, a îngajat şi concediat ingineri, şi a considerat intrarea în parteneriat cu nume grele din industria auto precum Tesla, Mercedes-Benz sau BMW. Costul programului a fost, în medie, de aproape 1 miliard de dolari anual, excluzând cheltuielile cu senzorii şi software-ul.

„Sunt o mulţime de posibilităţi pe care le ai când dispui de mulţi bani şi angajaţi inteligenţi”, a declarat Reilly Brennan, partener al Trucks VC. „Apple nu a avut capacitatea de a lua atât de multe decizii”, a adăugat acesta.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 18:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 18:51 // Actual //  Ursu Victor

Moldova devine tot mai atractivă pentru companiile internaționale aflate în căutarea unor oportunități strategice de extindere, datorită parcursului său de aderare la Uniunea Europeană, transformării digitale accelerate și poziției logistice cheie în regiune. Cu o forță de muncă multilingvă și costuri competitive, țara atrage tot mai mult interesul investitorilor globali.

Agenția Invest Moldova a lansat campania „10 Reasons Why Moldova is the Next Strategic Investment Destination”, evidențiind avantajele-cheie ale țării pentru investitori. Printre ele se numără:

Statutul de candidat la UE din 2022 și obiectivul aderării până în 2030;

Poziționarea Moldovei ca hub logistic și economic pentru reconstrucția Ucrainei;

Planul de creștere al UE pentru Moldova, în valoare de 1,9 miliarde de euro, care vizează investiții masive în educație, sănătate, energie, agricultură și sprijin pentru antreprenoriat.

Toate aceste teme vor fi discutate și prezentate în detaliu în cadrul evenimentului Moldova Business Week 2025, unde participanții vor putea descoperi potențialul real al economiei moldovenești.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO