Grupul Litera va prelua Elefant.ro printr-o tranzacţie care pune capăt perioadei de insolvenţă a Elefant.ro şi marchează relansarea şi consolidarea prezenţei sale pe piaţa de retail online din România.
„România are una dintre cele mai scăzute rate de lectură din Europa, iar accesul facil la carte este esenţial pentru dezvoltarea pieţei de profil. Integrarea Elefant.ro ne permite să valorificăm sinergiile dintre companii şi să creăm un ecosistem digital eficient, orientat spre client. Investim în tehnologie, optimizarea proceselor logistice şi extinderea ofertei, pentru a răspunde cât mai bine cerinţelor consumatorilor moderni‟, au declarat Dan şi Marin Vidraşcu, reprezentanţii Grupului Litera, notează Ziarul Financiar.
Tranzacţia a fost intermediată de BDO Business Restructuring, care are experienţă extinsă în audit şi restructurarea financiară a afacerilor.
”Salvarea proiectului Elefant.ro este un succes de care suntem foarte mândri. În ciuda unor multiple şi complexe provocări pe care le-am întâmpinat în încercarea de a menţine businessul viabil, cu susţinerea tuturor partenerilor implicaţi – furnizorii de servicii specifice activităţii de e-commerce, cei mai mulţi dintre creditorii istorici şi, nu în ultimul rând, cu susţinerea cumpărătorului, Grupul Litera – am reuşit, într-un timp record – douăsprezece luni de la deschiderea procedurii de insolvenţă – reinserarea companiei în circuitul economic. Am toată încrederea că Grupul Litera, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa editorială din România, dispune de toate resursele pentru a readuce Elefant.ro cel puţin la nivelul care l-a consacrat“ a declarat Geanina Oancea-Olteanu, Senior Partner BDO Business Restructuring.
Grupul Litera este unul dintre principalii actori de pe piaţa de carte din România, având o prezenţă puternică în editarea de carte, comercializarea de papetărie, rechizite şi mobilier şcolar.
Potrivit unui anunţ al celor două companii, Elefant.ro va trece printr-un rebranding complet, cu un design modern şi o interfaţă optimizată. Platforma va utiliza tehnologii digitale avansate, care vor permite fiecărui utilizator să găsească rapid produsele dorite şi să primească recomandări personalizate, adaptate preferinţelor individuale.