De ce India cumpără mai mult petrol din Rusia?

29 Mart. 2022, 10:13
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
29 Mart. 2022, 10:13 // Actual //  MD Bani

Rusia caută noi piețe pentru exporturile sale de petrol, pe măsură ce sancțiunile occidentale se înăspresc . În acest context, India a profitat de prețurile reduse pentru a crește importurile din Rusia, transmite BBC.

Statele Unite ale Americii (SUA) afirmă că, deși aceste importuri nu încalcă sancțiunile, „sprijinul pentru Rusia… este sprijin pentru o invazie care, evident, are un impact devastator”.

De unde își ia India petrolul?

După SUA și China, India este al treilea consumator de petrol din lume, din care peste 80% este importat. În 2021, India a cumpărat aproximativ 12 milioane de barili de petrol din Rusia, ceea ce reprezintă doar 2% din importurile totale.

Cele mai mari livrări de anul trecut au venit din Orientul Mijlociu, cu cantități semnificative și din SUA și Nigeria.

În ianuarie și februarie, India nu a importat petrol din Rusia. Dar contractele pentru martie și aprilie au ajuns deja la șase milioane de barili, potrivit datelor oferite de Kpler, un grup de cercetare a mărfurilor.

Guvernul indian spune că, chiar dacă ar cumpăra mai mult petrol din Rusia, „ar fi în continuare o picătură, literalmente o picătură, într-o găleată mai mare” din importurile sale de petrol la nivel global.


De ce India alege țițeiul din Rusia în această perioadă?

După invadarea Ucrainei, acum sunt mai puțini cumpărători pentru țițeiul rus Ural, iar prețul acestuia a scăzut.

„Deși nu știm prețul exact pe care îl plătește India, discountul Ural față de țițeiul Brent [nivelul de referință global] în ultima săptămână a crescut la aproximativ 30 de dolari pe baril”, spune Matt Smith, analist la Kpler.

Aceste două tipuri de țiței se vând în mod normal la un preț similar.

Dar la un moment dat în martie, pe măsură ce prețul Uralului a continuat să scadă, diferența dintre ei a atins un record istoric, adaugă el.

Deci, „India și China sunt probabil să cumpere cel puțin o parte din acest țiței [rusesc] cu o reducere semnificativă”, spune el.

Care este impactul sancțiunilor financiare?

Marile companii de rafinare din India se confruntă cu o provocare în încercarea de a finanța aceste achiziții cu discount, din cauza sancțiunilor impuse băncilor rusești.

Este o problemă cu care se confruntă comerțul în ambele direcții.

Analiștii financiari Bloomberg estimează că exportatorii indieni către Rusia așteaptă în prezent plăți echivalente cu aproximativ 500 de milioane de dolari.

Una dintre opțiunile la care se uită India este un sistem de tranzacții bazat pe monede locale, în care exportatorii indieni către Rusia sunt plătiți în ruble în loc de dolari sau euro.

Unde mai caută India să cumpere petrol?

Importurile de petrol ale Indiei din SUA au crescut semnificativ din februarie, potrivit analiștilor de la Refinitiv.

Cu toate acestea, analiștii de piață spun că acest lucru ar putea să nu fie sustenabil în viitor, deoarece SUA încearcă să-și folosească producția internă de petrol pentru a înlocui livrările din Rusia după invazia sa în Ucraina.

Există, de asemenea, sugestii că comerțul cu Iranul s-ar putea relua printr-un mecanism de troc pe care rafinăriile indiene l-ar putea folosi pentru a-și cumpăra petrolul. Acest aranjament a încetat în urmă cu trei ani, când SUA au reimpus sancțiuni împotriva Iranului.

Dar este puțin probabil ca acest lucru să se reia fără un acord mai larg încheiat în negocierile internaționale cu Iranul privind programul său nuclear.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală