Toyota a anunțat că a făcut o descoperire care îi va permite să construiască o baterie în stare solidă cu o autonomie de aproape 1200 de kilometri.
Aceasta ar putea fi reîncărcată în doar 10 minute, scrie The Guardian.
Costurile de producție ale bateriilor, dimensiunea și, greutatea acestora ar fi înjumătățite.
Cum funcționează bateriile în stare solidă
Bateriile în stare solidă utilizează un electrolit solid în loc de unul lichid pentru a transporta ioni între electrozii bateriei și oferă beneficii clare față de acumulatorii de tip litiu-ion montați acum pe mașinile electrice.
Toyota a anunțat marți, 4 iulie, că a reușit să simplifice procesul de producție a materialului din care sunt construite bateriile în stare solidă, considerând descoperirea drept un progres uriaș care ar putea duce la scăderea timpilor de încărcare și extinderea autonomiei.
„Atât pentru bateriile în stare lichidă și cele în stare solidă, urmărim să schimbăm drastic situația actuală, în care acumulatorii sunt prea mari, grei și scumpi. Urmărim înjumătățirea acestor factori”, a declarat Keiji Kaita, președintele diviziei de cercetare Toyota.
Toyota estimează că va putea fabrica baterii în stare solidă pentru autovehicule până în 2027, potrivit Financial Times.
Bateriile în stare solidă au fost considerate elementul care ar putea revoluționa piața mașinilor electrice, promițând să reducă timpii de încărcare, să extindă autonomia și să reducă riscul de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion.
Bateriile în stare solidă au fost considerate până acum prea dificil de construit, dar și prea scumpe, iar utilizarea lor a fost limitată. Toyota crede că poate simplifica procesul de producție și fabrica baterii în stare solidă cu costuri mai mici decât bateriile litiu-ion, scrie digi24.ro.