Din 200 de dolari a făcut un milion în doar 92 de zile. Puterea e-commerce-ului și oportunitățile acestuia

13 Sept. 2021, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
13 Sept. 2021, 12:03 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

În urmă cu treisprezece ani, în timp ce era un student, Trevor Chapman s-a angajat să vândă produse contra dăunătorilor pentru a câștiga bani în plus. În cele din urmă, și-a lansat propria operațiune de vânzare – o companie de instalare a panourilor solare care s-a extins rapid în trei state. Dar, după doi ani, a început să-i lipsească ceva.

„A venit un moment în care a trebuit să spun:„ Sunt la jumătatea anilor treizeci, sunt dispus să aștept până când unii dintre copiii mei vor ieși din casă … [să mă bucur] de viața mea în măsura în care Mi-am imaginat că aș face? ”, Își amintește Chapman.

Astfel, el a investit 200 USD pentru a lansa LDSman.com, un magazin online care oferă un sortiment de articole provenite din China (pantaloni din Kevlar, pastă de dinți din cărbune, șezlonguri gonflabile, spinner-uri și multe altele).

În dor trei luni, Chapman a obținut vânzări de un milion de dolari.

Chapman  a înțeles din această experiență că e-commerce-ul oferă cea mai bună oportunitate pentru oricine dorește să aibă mai mult timp liber și să câștige bani, chiar și pentru cei neexperimentați care doresc doar să înceapă ceva, așa cum a fost el.

Cum a început totul

Nemulțumit că își desfășoară activitatea cu panouri solare și nu a văzut nicio cale care să se schimbe acolo, Chapman a dat peste un citat de la Warren Buffett: „Dacă nu găsești o modalitate de a face bani în timp ce dormi, vei lucra până vei muri”.

Chapman și-a dat seama că cea mai bună modalitate de a obține venituri pasive ar fi prin comerțul electronic. Este o afacere mare: vânzările cu amănuntul online globale au crescut cu 20%, de la 1,9 trilioane de dolari la 2,3 trilioane de dolari în 2015, potrivit unui raport al Fundației de comerț electronic din 2016.

Dar, înainte de a se gândi cu adevărat la părăsirea slujbei de zi cu zi, a vrut să vadă singur dacă era posibil să-și câștige existența din vânzări online.

„Este nevoie de muncă ca oriunde, dar nu trebuie să-ți riști slujba cu normă întreagă pentru a face acest lucru”, spune tânărul de 33 de ani.

Chapman a petrecut câteva ore pe noapte în proiect, iar costurile de pornire au fost minime, aproximativ 200 USD, spune el. El a cumpărat un nume de domeniu pentru 2,99 USD pe an și și-a creat un cont Shopify printr-un proces de 14 USD. Cel mai scump lucru a fost când a început să cheltuiască 100 de dolari pe zi pe un buget publicitar pe Facebook. LDSman.com a intrat în direct pe 11 noiembrie 2016.

În prima zi, Chapman a pierdut bani

La început, el vindea produsul greșit.

„Lucrul meu inițial a fost că urma să vând lucrări de artă mormone online. Probabil că a funcționat timp de 10 ore ”, spune el. „Mi-am dat seama că ceea ce traficam online nu era suficient de convingător pentru a conduce traficul.”

Pentru a se reorienta, Chapman a folosit o lecție din funcționarea panoului său solar: atunci când vinde din ușă în ușă, produsul trebuie să fie suficient de interesant pentru ca oamenii să vă invite în casele lor, spune Chapman.

„Același lucru online – pentru a îndepărta pe cineva de feedul prietenilor, trebuie să oferi ceva interesant.”

A ieșit arta mormonă și a intrat șezlongurile gonflabile, un element de bază popular printre magazinele online care vând produse virale.

Aprovizionat de la producătorii chinezi de pe Alibaba și Aliexpress, Chapman a găsit alte produse pentru 4,99 USD pe care le-ar putea revinde cu 59,99 USD. Pentru a evita costurile și riscul de a face inventar, el ar stabili aranjamente cu furnizorii (prin intermediul popularului serviciu de mesagerie chinez WeChat) pentru ca comenzile sale să fie expediate direct din depozitele lor din China către clientul din SUA – o practică cunoscută sub numele de drop livrare.

„Acesta este cel mai bun mod de a testa un produs pentru a vedea dacă se va vinde sau nu”, spune el.

Câștigând bani în timp ce dormea

Pe măsură ce comenzile au intrat în timp ce Chapman dormea, și-a dat seama că se ocupă de ceva.

„Am făcut bani a doua zi și în fiecare zi după aceea”, spune el. La doar două săptămâni, a avut prima zi de 10.000 de dolari.

Astfel, după doar 92 de zile, Chapman a tranformat cei 200 de dolari într-un milion de dolari.

Inspirat de experiența sa în ceea ce privește produsele provenite din China, Chapman gestionează, de asemenea, un nou start-up. Împreună cu cumnatul său, Chapman a lansat anul trecut o companie de logistică de transport maritim care folosește spațiu liber pe zborurile de navetă, în special pe cele ale Delta Airlines, pentru a expedia din Asia către SUA pentru transportatori mai puțin în vrac. Cel mai recent client? Un alt comerciant online numit Amazon. Compania este pe cale să câștige 10 milioane de dolari în primul său an. Ca și în cazul vechii sale afaceri, volumul de muncă este în mare parte externalizat către o echipă.

Este un finisaj cu cerc complet pe care Chapman îl vede ca un semn al cât de revoluționare sunt de fapt oportunitățile oferite de o economie globalizată și digitală.

Realitatea Live

25 Sept. 2021, 12:08
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
25 Sept. 2021, 12:08 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Trei sate din Republica Moldova, Cotiujenii Mari, Rogojeni și Cobîlea se vor transforma în curând în centre de atracție a turiștilor. Primăriile din cele trei localități în parteneriat cu agenți economici și asociații de băștinași au reușit să câștige un grant de 60 de mii de dolari oferit de Guvernul Elveției pentru dezvoltarea infrastructurii turistice. Astfel, moldovenii pot adăuga aceste destinații pe lista lor de călătorii.

Despre aceasta a anunțat UNDP Moldova într-o postare pe Facebook. Proiectul este susținut de PNUD Moldova în cadrul proiectului „Migrație și dezvoltare locală”.

Potrivit informațiilor, în zona renumitelor bordeie de la Rogojeni va fi construită o scenă în stâncă, care va deveni loc de recreere și activități culturale.

La Cotiujenii Mari se va face „țuică răzășească”, astfel se va lansa brandul „Băutură Răzășească”. Totodată, turiștii vor avea ocazia să guste și „miere răzășească”, produsă de apicultorii care vor învăța la o școala a apicultorului.

Iar stejarul lui Ștefan cel Mare de la Cobâlea va fi loc de popas pentru turiștii care vor alege traseul „Tezaurul strămoșesc”. Acesta va include și cele patru mănăstiri din zonă: Japca, Saharna, Cușelăuca și Dobrușa. La întoarcere, turiștii se vor opri la una din cele două agro-pensiuni, fiecare cu câte 25 de locuri de cazare și o casă rurală, cu patru locuri de cazare.

În cadrul proiectului „Migrație și dezvoltare locală”, alte 25 de localități mai sunt susținute în reanimarea economiei locale și poziționarea drept comunități pro-busines.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală