Din 200 de dolari a făcut un milion în doar 92 de zile. Puterea e-commerce-ului și oportunitățile acestuia

13 Sept. 2021, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
13 Sept. 2021, 12:03 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

În urmă cu treisprezece ani, în timp ce era un student, Trevor Chapman s-a angajat să vândă produse contra dăunătorilor pentru a câștiga bani în plus. În cele din urmă, și-a lansat propria operațiune de vânzare – o companie de instalare a panourilor solare care s-a extins rapid în trei state. Dar, după doi ani, a început să-i lipsească ceva.

„A venit un moment în care a trebuit să spun:„ Sunt la jumătatea anilor treizeci, sunt dispus să aștept până când unii dintre copiii mei vor ieși din casă … [să mă bucur] de viața mea în măsura în care Mi-am imaginat că aș face? ”, Își amintește Chapman.

Astfel, el a investit 200 USD pentru a lansa LDSman.com, un magazin online care oferă un sortiment de articole provenite din China (pantaloni din Kevlar, pastă de dinți din cărbune, șezlonguri gonflabile, spinner-uri și multe altele).

În dor trei luni, Chapman a obținut vânzări de un milion de dolari.

Chapman  a înțeles din această experiență că e-commerce-ul oferă cea mai bună oportunitate pentru oricine dorește să aibă mai mult timp liber și să câștige bani, chiar și pentru cei neexperimentați care doresc doar să înceapă ceva, așa cum a fost el.

Cum a început totul

Nemulțumit că își desfășoară activitatea cu panouri solare și nu a văzut nicio cale care să se schimbe acolo, Chapman a dat peste un citat de la Warren Buffett: „Dacă nu găsești o modalitate de a face bani în timp ce dormi, vei lucra până vei muri”.

Chapman și-a dat seama că cea mai bună modalitate de a obține venituri pasive ar fi prin comerțul electronic. Este o afacere mare: vânzările cu amănuntul online globale au crescut cu 20%, de la 1,9 trilioane de dolari la 2,3 trilioane de dolari în 2015, potrivit unui raport al Fundației de comerț electronic din 2016.

Dar, înainte de a se gândi cu adevărat la părăsirea slujbei de zi cu zi, a vrut să vadă singur dacă era posibil să-și câștige existența din vânzări online.

„Este nevoie de muncă ca oriunde, dar nu trebuie să-ți riști slujba cu normă întreagă pentru a face acest lucru”, spune tânărul de 33 de ani.

Chapman a petrecut câteva ore pe noapte în proiect, iar costurile de pornire au fost minime, aproximativ 200 USD, spune el. El a cumpărat un nume de domeniu pentru 2,99 USD pe an și și-a creat un cont Shopify printr-un proces de 14 USD. Cel mai scump lucru a fost când a început să cheltuiască 100 de dolari pe zi pe un buget publicitar pe Facebook. LDSman.com a intrat în direct pe 11 noiembrie 2016.

În prima zi, Chapman a pierdut bani

La început, el vindea produsul greșit.

„Lucrul meu inițial a fost că urma să vând lucrări de artă mormone online. Probabil că a funcționat timp de 10 ore ”, spune el. „Mi-am dat seama că ceea ce traficam online nu era suficient de convingător pentru a conduce traficul.”

Pentru a se reorienta, Chapman a folosit o lecție din funcționarea panoului său solar: atunci când vinde din ușă în ușă, produsul trebuie să fie suficient de interesant pentru ca oamenii să vă invite în casele lor, spune Chapman.

„Același lucru online – pentru a îndepărta pe cineva de feedul prietenilor, trebuie să oferi ceva interesant.”

A ieșit arta mormonă și a intrat șezlongurile gonflabile, un element de bază popular printre magazinele online care vând produse virale.

Aprovizionat de la producătorii chinezi de pe Alibaba și Aliexpress, Chapman a găsit alte produse pentru 4,99 USD pe care le-ar putea revinde cu 59,99 USD. Pentru a evita costurile și riscul de a face inventar, el ar stabili aranjamente cu furnizorii (prin intermediul popularului serviciu de mesagerie chinez WeChat) pentru ca comenzile sale să fie expediate direct din depozitele lor din China către clientul din SUA – o practică cunoscută sub numele de drop livrare.

„Acesta este cel mai bun mod de a testa un produs pentru a vedea dacă se va vinde sau nu”, spune el.

Câștigând bani în timp ce dormea

Pe măsură ce comenzile au intrat în timp ce Chapman dormea, și-a dat seama că se ocupă de ceva.

„Am făcut bani a doua zi și în fiecare zi după aceea”, spune el. La doar două săptămâni, a avut prima zi de 10.000 de dolari.

Astfel, după doar 92 de zile, Chapman a tranformat cei 200 de dolari într-un milion de dolari.

Inspirat de experiența sa în ceea ce privește produsele provenite din China, Chapman gestionează, de asemenea, un nou start-up. Împreună cu cumnatul său, Chapman a lansat anul trecut o companie de logistică de transport maritim care folosește spațiu liber pe zborurile de navetă, în special pe cele ale Delta Airlines, pentru a expedia din Asia către SUA pentru transportatori mai puțin în vrac. Cel mai recent client? Un alt comerciant online numit Amazon. Compania este pe cale să câștige 10 milioane de dolari în primul său an. Ca și în cazul vechii sale afaceri, volumul de muncă este în mare parte externalizat către o echipă.

Este un finisaj cu cerc complet pe care Chapman îl vede ca un semn al cât de revoluționare sunt de fapt oportunitățile oferite de o economie globalizată și digitală.

Realitatea Live

06 Feb. 2023, 10:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
06 Feb. 2023, 10:18 // Actual //  Lupu Eduard

Rafinăriile din România trebuie să identifice în acest an surse alternative pentru cel puțin 80% din importurile de motorină efectuate anul trecut, iar cele europene, pentru aproximativ 50%, de duminică intrând în vigoare embargoul impus de UE importului de carburanți din Rusia.

Dacă, în cazul benzinei, România este exportator net, în cazul motorinei situația este contrară. România a importat, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), în primele 9 luni ale anului trecut, 1,85 milioane tone, din care 1,25 milioane tone direct din Federația Rusă. Comparativ, în primele 9 luni ale lui 2021, importurile de motorină din Rusia au fost de 1,3 milioane tone în primele 9 luni și de 1,79 milioane tone pe întreg anul.

Chiar dacă au importat mai puțină motorină din Rusia în primele trimestre ale anului trecut, companiile autohtone au achitat către partenerii ruși 1,3 miliarde de euro, o sumă cu 69% mai ridicată decât cea aferentă perioadei similare din 2021, de 0,77 milioane euro.

Factura exporturilor către Republica Moldova s-a ridicat la aproape jumătate de miliard de euro în primele trei trimestre ale anului trecut.

Cantitatea totală de motorină importată de companiile autohtone reprezintă aproximativ o treime din motorina comercializată într-un an în România.

Liderul pieței de distribuție a carburanților, OMV Petrom, care deține rafinăria Petrobrazi din România, unde procesează două treimi țiței extras din România și o treime țiței de import, susține că deja și-a diversificat sursele.

În plus, în martie va intra în revizie cea mai mare rafinărie din Uniunea Europeană, cea deținută de Shell în Olanda, la Pernis, cu o capacitate anuală de procesare de 20 milioane tone, aproximativ de 2 ori mai ridicată decât cea a celor 3 rafinării autohtone sau cât capacitatea totală de rafinare a României și Bulgariei.

De altfel, dincolo de identificare de surse alternative de alimentare, soarta rafinăriei Lukoil de la Burgas din Bulgaria este principala sursă de incetitudine din regiune.

După ce foști oficiali bulgari și ucraineni au anunțat că o parte din producția acesteia a ajuns în Ucraina, președintele Dumei de Stat din Rusia, Viacheslav Volodi, a cerut Comisiei pentru Securitate și Anticorupție, precum și Comisiei pentru Energie, să analizeze informațiile apărute în presa internațională.

Autoritățile bulgare au anunțat că vor permite rafinăriei Lukoil, care produce o cantitate de 2 ori mai ridicată decât cea necesară acoperirii consumului autohton, să exporte carburanți doar în Ucraina, și pregătesc legislația necesară pentru o eventuală preluare a rafinăriei.

Dacă rafinăria de la Burgas nu se va mai alimenta cu țiței rusesc (fie ca urmare a unei decizii a grupului rus, fie a preluării ei de către statul bulgar), concurența în regiune se va ascuți, iar rafinăria bulgară și-ar putea diminua producția, cu efect asupra prețului, în special al motorinei.

În plus, singurii eventuali compărători care ar avea țiței din surse alternative mai ușor transportabil în Marea Neagră ar fi compania azeră Socar și, în special cea kazahă, KMG.Numai că fiecare dintre cele 2 companii deține deja rafinării în regiune, azerii în Turcia, kazahii în România, Petrotel. În ambele cazuri se pune problema dacă pot alimenta 2 rafinării la Marea Neagră. Iar KMG are și alte probleme, statul român confiscându-i 60% din profitul contabil pe 2022 prin nou introdusa taxă de solidaritate.

Incertă este și soarta Petrotel, rafinăria deținută de Lukoil în România, care era alimentată până acum cu țiței rusesc.

Două companii din Republica Moldova domină piața importurilor de carburanți

Șefa Serviciului de presă de la ANRE, Galina Sanduța a declarat pentru BANI.MD că deocamdată pentru Republica Moldova nu există riscuri cu privire la aprovizionarea cu motorină, în condițiile în care distribuitorii de carburanți din Republica Moldova care au rafinării în România s-au asigurat din timp urmare a embargoului impus petrolului și produselor petroliere rusești.

Lukoil Moldova este unul dintre principalii jucători de pe piața carburanților din Republica Moldova. Asigură 97,2% din cantitatea totală importată de benzină. Achiziția se face de la rafinăria Petrotel din România controlată de ruși.

Totodată, Lukoil Moldova împreună Rompetrol Moldova, asigură 75 % din toată cantitatea importată de motorină.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău