Director regional Moldindconbank: Managerii se autosesizează și conving clienții să nu efectueze transferuri dubioase

31 Ian. 2024, 11:50
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
31 Ian. 2024, 11:50 // Slider //  bani.md

Escrocii devin tot mai inventivi în încercările de a obține datele cardurilor ale cetățenilor, însă Moldindconbank se adaptează rapid și zilnic contracarează zeci de tentative de fraudă. Declarația aparține lui Liviu Tarlev, directorul regional Nord al Moldindconbank, în cadrul unei emisiuni la TV Nord.

”Sunt foarte bine pregătiți, știu cum să câștige încrederea beneficiarului de card și să obțină datele personale ale acestuia. De exemplu, escrocul dictează primele patru cifre ale cardului, identice pentru toți și după aceasta propune deținătorului de card să economisească timp și să-i spună celelalte cifre și alte date. O altă schemă vizează vânarea datelor personale online, prin rețele de socializare, prin clonarea site-urilor unor companii. E ușor să depistezi un site fals, deoarece poate conține greșeli tranîn denumirea companiei, designul este unul simplu, într-o singură culoare și apare doar o fereastră, unde trebuie să introduci datele cardului. Dacă vedeți o astfel de pagină web dubioasă, părăsiți-o imediat”, a relatat Liviu Tarlev.

Ilona Creangă, ofițerul de urmărire penală din cardul Inspectoratului de Poliție Bălți, a explicat cum escrocii obțin numărul de telefon, numele și prenumele persoanei pe care o contactează.

”Majoritatea persoanelor indică datele sale de identitate în anunțurile de pe Facebook, completează formulare de participare la tombolă sau introduc datele sale pentru livrarea mâncării comandate, atunci când se deschide o companie nouă, care prestează servicii mai ieftine. Sunt grupări din Ucraina sau anumite Call Centre, create în Ucraina sau în alte țări, care sună prin IP telefonie. Există și grupări în Moldova”, a precizat Ilona Creangă.

Potrivit lui Liviu Tarlev, cea mai vulnerabilă categorie sunt persoanele în etate, iar pentru a informa și educa întreaga societate Moldindconbank a lansat campania socială ”Securitate bancară și antifraudă”.

”Moldindconbank utilizează mai multe instrumente pentru a proteja clienții. Zilnic, contracarăm zeci de cazuri de escrocherie pe Internet. Unii oameni, care cad în plasa escrocilor, se apropie la sucursală, pentru a le face transferuri. De exemplu, în vederea obținerii unei așa-numite moșteniri. În astfel de cazuri managerul se autosesizează și convinge clientul să nu facă acest transfer dubios. Au fost cazuri când se făceau transferuri pentru achitarea avansului la achiziția unui automobil de pe un site fals”, a mai spus directorul regional Nord al Moldindconbank.

Datele oficiale ale Inspectoratului general Bălți arată că anul trecut în municipiu s-au înregistrat 85 de escrocherii cu cardurile bancare.

Emisiunea integrală poate fi vizionată aici:

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău