Disperare în aviația rusă! Aeroflot dezmembrează aeronave pentru a putea zbura

07 Dec. 2024, 11:35
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
07 Dec. 2024, 11:35 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cel mai mare transportator aerian din Rusia, Aeroflot, a început să cumpere avioane vechi pentru a le dezmembra și utiliza componentele acestora ca piese de schimb. Potrivit surselor citate de publicația „Kommersant”, compania intenționează să achiziționeze cinci avioane de tip Boeing 737–800BCF de la grupul „Volga-Dnepr”.

Aceste aeronave, cu o vechime de 21–22 de ani, au o valoare estimată între 1,4 și 1,9 miliarde de ruble fiecare. Aeroflot intenționează să preia drepturile de leasing ale avioanelor și să încheie un acord de soluționare cu proprietarul aeronavelor, compania irlandeză AerCap.

Deși Aeroflot planifică să transfere avioanele filialei sale low-cost „Pobeda”, conversia lor din configurație cargo în pasager în contextul sancțiunilor este considerată prea complicată și costisitoare. Prin urmare, compania intenționează să recupereze motoarele, trenurile de aterizare, avionicile și alte componente utile.

Aceasta ar putea fi prima tranzacție de acest tip pe piața aviatică din Rusia. În 2023, un alt operator rus, S7, a manifestat interes pentru aeronavele grupului „Atran”, dar nu a reușit să încheie o înțelegere.

Piața aviatică rusă în contextul sancțiunilor
După sancțiunile impuse de SUA și UE, companiile aeriene din Rusia nu mai pot achiziționa sau întreține aeronave produse de Boeing și Airbus. Înainte de războiul din Ucraina, două treimi din flota aeriană rusă era compusă din astfel de avioane. În 2023, guvernul rus a aprobat „canibalizarea” aeronavelor, permițând folosirea pieselor funcționale de la avioane mai vechi pentru întreținerea celor active.

De la începutul anului 2023, Aeroflot a negociat achiziția a peste 100 de aeronave de la firme de leasing străine, cu sprijin financiar din partea statului. Cu toate acestea, previziunile indică o reducere semnificativă a flotei aeriene ruse până în 2026, în absența unei producții interne de componente aviatice.

 

Realitatea Live

19 Nov. 2025, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Nov. 2025, 10:33 // Actual //  Ursu Victor

Energocom a publicat un comunicat prin care clarifică procedura de facturare a gazelor naturale și responsabilitățile fiecărei instituții implicate, în contextul nemulțumirilor apărute la unele facturi. Compania subliniază că procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum nu ține de furnizor, ci este responsabilitatea exclusivă a operatorilor de distribuție precum „Chișinău-Gaz”, „Bălți-Gaz”, „Cahul-Gaz” și alții.

Potrivit regulilor în vigoare, furnizorul emite facturile strict pe baza informațiilor comunicate de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD). În situațiile în care operatorul nu reușește să citească contorul – de exemplu, din lipsă de acces –, pot apărea diferențe între consumul real și cel indicat pe factură. „Înțelegem că astfel de situații pot crea neplăceri. Vă asigurăm că suntem aici pentru a vă oferi suportul necesar și pentru a explica procesul în mod transparent”, transmite Energocom.

Compania mai precizează că, potrivit Regulamentului nr. 113/2019, OSD-ul este cel care verifică eventualele neconcordanțe și recalculează consumul dacă este cazul. În cazul în care consumatorii observă diferențe între datele facturate și cele afișate pe contor, aceștia sunt îndemnați să anunțe atât Energocom, cât și operatorul de distribuție. Furnizorul transmite sesizarea către OSD pentru verificări, iar corecțiile necesare se reflectă în factura lunară următoare.

Pentru corectarea situației, consumatorii sunt sfătuiți să permită accesul echipelor distribuitorului pentru verificarea tehnică a echipamentului de măsurare sau pentru înlocuirea contorului, dacă acesta nu mai poate fi citit sau și-a depășit termenul de funcționare. Măsurile sunt necesare pentru a asigura înregistrarea corectă a consumului real.

Energocom mai subliniază că, în cazul în care un consumator achită o sumă mai mare decât consumul efectiv, excedentul este automat considerat avans și se regăsește în facturile următoare, fără pierderi pentru client.

„Suntem mereu alături de consumatori și colaborăm strâns cu operatorii de distribuție pentru a rezolva rapid orice problemă legată de datele de consum. Echipa noastră este disponibilă pentru întrebări și sprijin”, se arată în încheierea comunicatului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII