Curs valutar
  • EUR
    21.3937
    0%
  • USD
    17.7253
    0%
  • RUB
    0.2382
    0%
  • RON
    4.3418
    0%
  • UAH
    0.6416
    0%

Disponibilitatea stațiilor de încărcare a automobilelor electrice variază considerabil de la țară la țară

14 Apr. 2021, 06:00
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
14 Apr. 2021, 06:00 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Uniunea Europeană este încă departe de a atinge ţinta din Pactul verde de un milion de puncte de încărcare a automobilelor electrice până în 2025 şi nu dispune de o foaie de parcurs strategică globală pentru electromobilitate, arată un raport publicat marţi de Curtea de Conturi Europeană (ECA), transmite Reuters.

Chiar dacă au fost înregistrate anumite succes, cum ar fi promovarea unui standard comun al UE privind prizele de alimentare pentru încărcarea vehiculelor electrice şi îmbunătăţirea accesului la diferite reţele de încărcare, continuă să existe obstacole care afectează circulaţia vehiculelor electrice pe teritoriul UE. Curtea a constatat că disponibilitatea staţiilor de încărcare publice variază considerabil de la o ţară la alta, că sistemele de plată nu sunt armonizate şi că lipsesc informaţii în timp real pentru utilizatori, scrie AGERPRES.

În 2020, deşi per ansamblu s-a înregistrat o scădere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi, ca urmare a pandemiei de COVID-19, cota de piaţă a vehiculelor electrice şi a celor hibride reîncărcabile a crescut semnificativ. Reţelele de încărcare nu se dezvoltă însă în acelaşi ritm.

“Anul trecut, unul din zece autoturisme vândute în UE a fost un vehicul electric cu sursă de alimentare externă, dar infrastructura de încărcare nu este accesibilă în aceeaşi măsură peste tot în UE. Comisia ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a sprijini o reţea care să acopere întreaga UE şi pentru a se asigura că fondurile sunt direcţionate acolo unde este cea mai mare nevoie de ele”, a declarat Ladislav Balko, membrul Curţii de Conturi Europene responsabil de raport.

În baza Pactului verde european anunţat în decembrie 2019, UE urmăreşte în prezent să reducă cu 90%, până în 2050, emisiile de gaze cu efect de seră generate de transporturi, comparativ cu nivelurile din 1990. Transporturile generează aproximativ un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE, în principal (72%) prin intermediul transportului rutier.

Numărul de staţii de încărcare în cele 27 de state membre ale UE şi Marea Britanie a crescut cu aproximativ 36.000 pe an de la aproximativ 34.000 în 2014 ajungând în luna septembrie 2020 până la 250.000.

Potrivit ECA, există riscul ca obiectivul privind un milion de puncte de încărcare a automobilelor electrice până în 2025 să fie ratat dacă procesul de instalare continuă în ritmul actual. Pentru a recupera decalajul ar fi nevoie de 150.000 de noi puncte de încărcare în fiecare an, adică aproape 3.000 în fiecare săptămână.

Potrivit Curţii, nu s-a realizat o analiză cuprinzătoare a deficitului de infrastructură pentru a se identifica de câte staţii de încărcare accesibile publicului era nevoie, unde ar trebui amplasate acestea şi categoria de putere pe care ar trebui să o furnizeze. Fondurile puse la dispoziţie prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei nu au fost întotdeauna direcţionate acolo unde era cea mai mare nevoie de ele şi nu existau ţinte clare şi coerente şi nici cerinţe minime consecvente în materie de infrastructură la nivelul de ansamblu al UE. De asemenea, existenţa mai multor sisteme diferite de plată şi de informaţii complică experienţa utilizatorului. De exemplu, există puţine informaţii coordonate între diferitele reţele privind disponibilitatea în timp real, datele privind încărcarea şi detaliile de plată.

Realitatea Live



Membri ai Comunității Bikerilor din Moldova se vaccinează împotriva COVID-19
Eveniment organizat de Poliția Națională și PH Internațional Moldova ”Ajută-ne să le asigurăm o copilărie liniștită. Raportează cazurile de violență”
Jazz’n Chișinău International Festival, ediția lX (Ziua I)
CEC: Tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii de înscriere a concurenţilor electorali în buletinul de vot
Partidul Acțiune și Solidaritate depune documentele la Comisia Electorală Centrală pentru înregistrare la alegerile parlamentare
Reprezentanții partidului „ȘOR” depun documentele necesare privind înregistrarea candidaților pentru funcția de deputat în Parlament
Workshop online organizat de IPRE „Bune Practici din Învățământul Superior din UE: Oportunități pentru Tinerii din Republica Moldova”
Dialogul online “Imunizare anti-COVID-19”
Deputații Alexandru Slusari și Vasile-Andrei Năstase susţin un briefing de presă cu privire la activitatea Agenției Servicii Publice
15 Mai 2021, 11:00
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Dumitrita Culiuc
15 Mai 2021, 11:00 // Bănci şi Finanţe //  Dumitrita Culiuc

Gestionarea finanțelor și stabilirea unui buget lunar poate fi o adevărată provocare.Dacă nu știți cu ce să începeți, strategia 50-30-20 te va ajuta. Iată cum lucrează regula.

Regula 50-30-20 împarte veniturile în trei mari categorii: necesități, dorințe și economii și investiții. Iată ce presupune fiecare dintre ele:

50% din salariu ar trebui să se îndrepte spre lucrurile de care aveți nevoie

Această categorie include toate costurile esențiale, cum ar fi chiria, plățile ipotecare, produsele alimentare, utilitățile, asigurările de sănătate, plățile datoriei și plățile auto.

Dacă cheltuielile necesare ocupă mai mult de jumătate din venituri, poate fi necesar să reduceți costurile sau să vă scufundați în fondul dorit.

20% din salariul ar trebui să se îndrepte spre economii și investiții

Această categorie include economii de lichide, cum ar fi un fond de urgență; economii de pensionare și orice alte investiții, cum ar fi un cont de brokeraj.

Experții recomandă în mod obișnuit să aveți suficient numerar în fondul de urgență pentru a acoperi cheltuieli de întreținere în valoare de trei până la șase luni. Unii sugerează, de asemenea, să vă construiți mai întâi economiile de urgență, apoi să vă concentrați pe investiții pe termen lung.

30% din salariul ar trebui să se îndrepte către lucrurile pe care le doriți

Această categorie finală include orice lucru care nu este considerat un cost esențial, cum ar fi călătoriile, abonamentele, restaurantul, cumpărăturile și distracția.

Această categorie poate include, de asemenea, upgrade-uri de lux: dacă achiziționați o mașină mai frumoasă în loc de una mai puțin costisitoare, de exemplu, aceasta intră în categoria dorințelor.

Nu există o abordare unică pentru gestionarea banilor, dar planul 50-30-20 poate fi o regulă utilă dacă vreți să începeți să gestionați veniturile.


 
Scuarul „Guguță” din sectorul Rîșcani a prins viață
Scuarul „Guguță” din sectorul Rîșcani a prins viață
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso