După pandemie, Pfizer dorește să mărească prețul vaccinurilor pentru a obține mai mult profit

30 Mart. 2021, 14:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
30 Mart. 2021, 14:14 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În prezent, Pfizer își vinde vaccinul către SUA cu 19,50 de dolari pe doză, mult sub prețul obișnuit al serurilor care este de 150 sau 175 de dolari.

Conform publicației americane The New York Post, Pfizer și-ar dori să își transforme vaccinul într-o vacă din care poate să mulgă mai mulți bani. Producătorul vede o oportunitate semnificativă de a crește prețul vaccinului odată ce trecem de perioada cea mai grea a pandemiei, citează Wall-Street.

Frank D’Amelio, șeful operațiunilor financiare de la Pfizer, a sugerat că, deocamdată, prețul pentru vaccinul produs de Pfizer este setat în așa fel încât guvernele să-și poată permită să obțină doze și să țină pandemia sub control.

Totuși, condițiile normale de pe piață încep să se întoarcă la normal din cauza faptului că, treptat, pandemia devine din ce în ce mai controlată.

Așadar, D’Amelio a sugerat că aceste condiții mai puțin urgente ar putea să fie în avantajul Pfizer, care are vaccinul cu cea mai mare rată de eficiență.

„Factori precum eficiența, capacitatea de a amplifica sistemul imunitar, dar și utilitatea clinică a vaccinului vor deveni foarte importante, ceea ce ne oferă o oportunitate semnificativă în domeniul prețului”.

Totuși, Pfizer a spus și că, până în 2022, se așteaptă ca guvernele să fie principalii cumpărători ai vaccinurilor produse de ei, lucru care îi va determina să mențină prețurile scăzute.

„Recunoaștem faptul că oamenii au nevoie de acest vaccin, așa că am menținut prețul în așa fel încât toată lumea să și-l poată permite, spre deosebire de modelul obișnuit de stabilire a prețului în funcție de valoarea produsului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Pfizer pentru publicația The New York Post.

Gigantul Farma se așteaptă la câștiguri de peste 15 miliarde de dolari în urma vânzării vaccinului anti-COVID, cu un profit de peste 20% care vine din veniturile aduse de vaccin.

D’Amelio, CFO-ul Pfizer a spus că aceste profituri ar putea să crească și mai mult odată ce trece situația pandemică.

„Evident, vom ajunge la un preț mai mare. În plus, cu cât producem mai multe vaccinuri, cu atât costul de producție va crește.”

Vaccinarea anuală împotriva COVID

În ciuda faptului că Pfizer consideră că va obține profituri din vaccin și în viitorul apropiat, compania farmaceutică a spus că, cel mai probabil, oamenii vor trebui să se vaccineze în fiecare an ca să țină departe variantele periculoase ale COVID-19.

Compania deja a lansat un studiu în care analizează posibilitatea de a folosi a treia doză de vaccin pentru a lupta cu tulpinile COVID-19.

Realitatea Live

17 Apr. 2024, 12:36
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Soroceanu Olga
17 Apr. 2024, 12:36 // Oameni şi Idei //  Soroceanu Olga

Dumitru Stoica este antreprenorul din Floreşti care în anul 2019 a fondat Asociația Obștească „Centrul Regional pentru Inițiative Sociale și Dezvoltare Durabilă” (CRISDD). Un ONG care are drept scop sporirea gradului de participare a tinerilor în procesele democratice la nivel local în Republica Moldova. 

Cu sprijinul financiar al Uniunii Europene şi cofinanţarea Suediei, tânărul în vârstă de 22 de ani a accesat finanţare nerambursabilă, în sumă de 37.500 euro, cu ajutorul căreia a deschis recent o cafenea mobilă la Floreşti. Despre afacerea socială şi activităţile de la Connect Cafe, Dumitru Stoica a povestit într-un interviu pentru site-ul Asociaţiei pentru Drepturile Omului „Lex 21”. 

„Misiunea organizației noastre este de a promova și facilita participarea cetățenilor la nivel local la dezvoltarea unei societăți civile bazate pe cetățenie activă. Deschiderea cafenelei „Connect cafe” a venit ca răspuns a problemei ce ține de lipsa spațiilor de recreere și socializare pentru tineri. Mai mult, prin intermediul cafenelei ne-am gândit să reinvestim 90% din profit în dezvoltarea cafenelei, dar și pentru crearea în perspectivă a unui Centru de promovare a comportamentului eco responsabil în orașul Florești”, afirmă Dumitru Stoica.

„Connect Cafe” se remarcă printre restul localurilor din zonă prin activităţile pe care le găzduieşte. 

„Organizăm periodic evenimente culturale și jocuri de societate, oferind oportunități constante pentru divertisment și interacțiune între vizitatori. Aceste evenimente promovează legături sociale mai puternice în comunitatea noastră. Însă, ceea ce ne diferențiază și mai mult este angajamentul nostru față de comportamentul responsabil și utilizarea eficientă a energiei. Folosim panouri fotovoltaice pentru a ne alimenta cu energie, demonstrând un exemplu de sustenabilitate și preocupare pentru mediu. Prin aceasta, nu doar că oferim un loc pentru socializare, ci și încurajăm practici prietenoase cu mediul în comunitatea noastră”, susţine Dumitru Stoica. 

În total, în cadrul programului de susţinere a întreprinderilor sociale, implementat de Fundaţia Est Europeană cu finanţarea Uniunii Europene şi a Suediei, au fost selectate 10 organizații ale societății civile care au obţinut sprijin financiar nerambursabil, pentru a dezvolta şi promova antreprenoriatul social în Republica Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău