Elitele rusești ar putea să rămână fără șampania din Franța. Legea semnată de Vladimir Putin

05 Iul. 2021, 18:21
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
05 Iul. 2021, 18:21 // Actual //  MD Bani

Rusia ar putea rămâne fără șampania și bulele preferate din Franța, în cazul în care Moet Hennessy va opri livrările de șampanie, ca urmare a unei legi semnate de Vladimir Putin, scrie The Moscow Time.

Biroul Moet Hennessy din Rusia și-au avertizat partenerii locali că suspendă livrările după ce rușii au adoptat o lege prin care termenul de „șampanie” ar putea fi folosit doar pentru vinul produs în Rusia, iar băutura produsă în regiunea Champagne ar purta denumirea de „vin spumant”.

Leonid Rafailov, directorul general al AST, un distribuitor de băuturi alcoolice de top care lucrează cu o serie de mărci, inclusiv Moet Hennessy, a declarat sâmbătă că firma sa a primit o scrisoare de la compania franceză prin care a fost înștiințată de suspendare.

El a precizat că, în conformitate cu legislația – semnată vineri de Putin – compania va trebui să se supună unor noi proceduri de înregistrare, printre alte cerințe.

Sebastien Vilmot, directorul general al Moet Hennessy în Rusia, a refuzat să vorbească cu AFP.

Într-o declarație publicată prin intermediul lui Rafailov, Vilmot a calificat suspendarea drept o măsură „temporară” până când se va găsi o soluție.

Moet Hennessy face parte din grupul francez de bunuri de lux LVMH și este cunoscut pentru mărci precum Moet & Chandon, Veuve Clicquot și Dom Perignon.

Francezii protejează cu înverșunare termenul „șampanie”, iar aceasta poate fi produsă doar în regiunea franceză cu același nume.

O copie a scrisorii Moet Hennessy a fost publicată pentru prima dată vineri pe rețelele de socializare de către un reprezentant al unui importator și distribuitor de băuturi alcoolice cu sediul la Moscova.

Expertul în industria băuturilor, Vadim Drobiz, a sugerat că legislația poate fi interpretată, dar a adăugat că ponderea Moet Hennessy pe piața rusă este relativ mică, iar clienții bine dotați ar putea găsi un înlocuitor.

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII