Preţurile petrolului au urcat luni cu peste 3%, a cincea sesiune de creştere consecutivă, pe fondul temerilor privind escaladarea conflictului din Orientul Mijlociu, ceea ce ar putea afecta livrările de ţiţei, transmit Bloomberg şi Reuters.
La bursa ICE Futures, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului a crescut cu 2,64 dolari, la 82,30 dolari, în timp ce la bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ”light sweet crude” a urcat cu 3,22 dolari, la 80,06 dolari.
În timp ce SUA cred că săptămâna aceasta ar putea avea loc un atac al Iranului asupra Israelului, există indicii că cererea ar putea afectată, ceea ce a determinat Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) să înrăutăţească estimarea privind creşterea cererii globale de petrol în 2024, citând datele mai slabe decât se aştepta din primul semestru şi aşteptările mai reduse din China.
În raportul său lunar, OPEC a informat că se aşteaptă ca pe plan global cererea de petrol să urce cu 2,11 milioane de barili pe zi (bpd) în 2024 (faţă de un nivel de 2,25 previzionat luna trecută), şi cu 1,78 milioane bpd în 2025 (de la 1,85 milioane bpd în iulie).
„Pieţele sunt din ce în ce mai îngrijorate de extinderea conflictului din Orientul Mijlociu, ceea ce ar putea determina Israelul să vizeze petrolul iranian, fiind afectată şi producţia de ţiţei a altor state din zonă, inclusiv Irak”, a avertizat John Kilduff, de la compania Again Capital LLC.
„Preţul este susţinut de datele economice peste aşteptări din SUA, care au atenuat temerile privind o recesiune în SUA”, a apreciat Tony Sycamore, analist la IG.
Escaladarea tensiunilor în Orientul Mijlociu aprinde prețurile petrolului
Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.
Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.
Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.
Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.
Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.
Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.
Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.
În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.
Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.
Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
-
1Soția șefului de la INI, Ludmila Catlabuga, ministră a Agriculturii: Cum s-a „îmbogățit” și ce avere deține
-
2Cine este femeia care are o avere netă de două ori mai mare decât produsul intern brut al Republicii Moldova
-
3Prețul corect al chiriei în Chișinău: Formula simplă care îți spune adevărul
-
4Miller îl „convoacă” pe Parlicov la Gazprom! Ministrul discută planul cu premierul Recean
-
5Scandalul de la Portul Giurgiulești: Hotărâri judecătorești definitive, acuzații de fraudă și poziția fermă a Bemol