Exporturile ruseşti prin gazoducte spre Europa au crescut cu 23% în iunie

03 Iul. 2024, 16:44
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Iul. 2024, 16:44 // Actual //  bani.md

Livrările medii zilnice de gaze naturale ale Gazprom către Europa au crescut cu aproape 23% în iunie 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform calculelor Reuters. Această redresare vine după ce livrările atinseseră cel mai scăzut nivel de după destrămarea Uniunii Sovietice.

În ciuda creșterii anuale, livrările din iunie au scăzut cu 8,6% față de luna mai, când exporturile au fost afectate de lucrările de mentenanță planificate la gazoductul TurkStream, desfășurate între 6 și 9 iunie. Exporturile medii zilnice prin conducte au scăzut la 81,8 milioane metri cubi (mcm) în iunie, de la 89,5 mcm în mai, dar au rămas mai mari decât cele de 66,8 mcm înregistrate în iunie 2023.

Până în prezent, în 2024, Gazprom a exportat aproximativ 15,5 miliarde metri cubi (bcm) de gaze naturale către Europa. În ciuda eforturilor Europei de a reduce dependența de gazele rusești, mai multe state din Europa de Est continuă să primească gaze prin conducte care traversează Ucraina. Acordul de tranzit al gazelor rusești prin Ucraina expiră la sfârșitul acestui an, iar analiștii se așteaptă la oprirea livrărilor pe fondul conflictului în desfășurare.

Gazprom și-a majorat vânzările de gaze naturale în China, ale cărei importuri prin conducte de gaze rusești au atins 22,7 bcm anul trecut, în creștere de aproape 1,5 ori față de nivelul de 15,4 bcm din 2022.

De la începutul anului 2023, Gazprom nu mai publică statistici lunare și nu a răspuns solicitărilor Reuters pentru comentarii. În 2022, Rusia a livrat în total aproximativ 63,8 bcm de gaze în Europa, prin diverse rute, dar volumul a scăzut cu 55,6% anul trecut, ajungând la 28,3 bcm. La apogeu, în 2018-2019, fluxurile anuale către Europa se situau între 175 și 180 bcm.

Conform raportului anual al companiei ruse de stat publicat luna aceasta, producția de gaze naturale a Gazprom Group s-a redus anul trecut cu 13%, la un nivel record scăzut de 359 bcm, de la 412,94 bcm în 2022. Producția de gaze naturale a scăzut cu aproape o treime, de la 515 bcm în 2021, la cel mai redus nivel de la înființarea companiei, în 1989.

Gazprom a raportat pierderi de aproape șapte miliarde de dolari în 2023, primele pierderi anuale din 1999, ca urmare a scăderii exporturilor de gaze către Europa. Gazprom rămâne cel mai mare producător mondial de gaze naturale și unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul Rusiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală