Facebook a anunțat că va începe să introducă reclame în realitatea virtuală, pe dispozitivele Oculus.
În primă fază acestea vor fi testate în parteneriat cu mai mulți dezvoltatori de jocuri VR, printre care Resolution Games.
„Deocamdată, acesta este un test cu câteva applicații. Odată ce vom vedea cum funcționează acest test și vom încorpora feedback-ul de la dezvoltatori și comunitate, vom oferi mai multe detalii cu privire la momentul în care anunțurile pot deveni mai disponibile pe platforma Oculus și în aplicație. Oculus mobil, precum și sfaturi pentru companii și dezvoltatori interesat de Oculus „, a declarat Facebook într-un anunț pe site-ul său.
Compania care deține cea mai mare rețea de socializare online din lume este unul dintre cei mai mari investitori în realitatea virtuală. Facebook vrea să extindă principala sa sursă de venituri, publicitatea, care îi asigură 97% din vânzări, inclusiv în acest mediu.
Reclamele vor începe să apară prima dată în jocul Blaston, un shooter dezvoltat de Resolution Games. Vor urma și alte titluri în săptămânile următoare.
Directorul executiv Facebook, Mark Zuckerberg, vede dispozitivele bazate pe realitate virtuală și augmentată ca fiind următoarea mare platformă pentru comunicarea umană, după telefoanele mobile, înlocuind în cele din urmă unele interacțiuni sociale în persoană. Facebook se va confrunta în curând cu o concurență semnificativă atunci când Apple Inc. lansează un dispozitiv VR rival. Ambele companii își dezvoltă propriile ochelari de realitate augmentată, scrie Bloomberg.
Facebook a anunțat că utilizatorii vor avea posibilitatea să ascundă unele reclame și să opteze să nu primească publicitate de la un anumit furnizor.
Compania condusă de Mark Zuckerberg a cumpărat Oculus în 2014 pentru aproximativ 2 miliarde de dolari.
Oculus este de departe cel mai mare jucător de pe piața de headset-uri VR, cu o cotă de peste 50% în 2020.