Finlanda, ţară de tranzit pentru ruşi. Parcarea aeroportului din Helsinki e plină cu maşini de lux cu plăcuţe ruseşti

23 Aug. 2022, 18:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Aug. 2022, 18:03 // Actual //  bani.md

Porsche-uri, Bentley-uri şi alte maşini de lux cu numere de înmatriculare ruseşti umplu parcarea aeroportului din Helsinki, Finlanda devenind o ţară de tranzit importantă pentru turiştii ruşi care zboară spre Europa.

UE şi-a închis spaţiul aerian pentru avioanele ruseşti după ce Moscova a invadat Ucraina, forţând pe oricine doreşte să călătorească în Europa să treacă graniţa cu maşina sau să ia o rută ocolitoare folosind companii aeriene neoccidentale, relatează The Guardian.

De când restricţiile impuse de Rusia privind Covid-19 au expirat în luna iulie, a avut loc o explozie a numărului de călători ruşi şi o reacţie din ce în ce mai puternică în Europa împotriva permiterii turiştilor ruşi de a intra în timp ce războiul continuă.

O plimbare rapidă prin parcarea aeroportului din Helsinki a dezvăluit zeci, dacă nu sute de maşini de lux cu numere ruseşti, inclusiv un nou sedan Mercedes-Benz clasa S şi un Porsche 911 Turbo S.

„Mă năuceşte”, a declarat un călător finlandez, după ce a ieşit din garaj. „Mi-aş dori să nu fie aici înainte ca situaţia Ucrainei să fie rezolvată”.

Ministrul finlandez de externe, Pekka Haavisto, a declarat că Finlanda a devenit o „ţară de tranzit” pentru turiştii ruşi. „Pe aeroportul din Helsinki se înregistrează mult turism rusesc în acest moment”, a adăugat el.

Finlanda a declarat săptămâna trecută că va limita numărul de vize turistice ruseşti la 10% din volumul actual începând cu 1 septembrie, după ce a crescut nemulţumirea faţă de turismul rusesc pe fondul războiului din Ucraina.

Ruşii continuă să intre în Finlanda cu vize eliberate de alte ţări UE din spaţiul de călătorie fără frontiere Schengen pentru călătoriile lor. „Ei vin aici cu vize Schengen emise de diferite ţări diferite şi apoi continuă mai departe prin aeroportul din Helsinki”, a declarat Haavisto.

Realitatea Live

17 Iul. 2025, 09:36
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Iul. 2025, 09:36 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Volumul total al mărfurilor tranzitate prin porturile Republicii Moldova în primul semestru al anului 2025 a atins un nivelul de 1.075.032 tone, potrivit analizei realizate de economistul Iurie Rija. Exporturile au dominat structura tranzacțiilor, cu 54% din total (576.936 tone), în timp ce importurile au reprezentat 46% (498.097 tone).

structură evidențiază orientarea economiei moldovenești către piețele externe, cu accent pe exportul de produse agricole – floarea-soarelui, grâu și porumb fiind în topul mărfurilor exportate, cu ponderi de 34%, 34% și 19% respectiv.

Portul Ungheni se detașează net ca principal hub logistic al țării, procesând 792.726 tone – echivalentul a 74% din traficul total. Acesta a avut o activitate intensă atât la export (443.878 tone), cât și la import (348.848 tone). În schimb, portul Giurgiulești a înregistrat un trafic total de 282.306 tone, cu un ușor avans al importurilor (53%) față de exporturi (47%).

Din punct de vedere al lunilor, martie a fost perioada cu cel mai mare volum de marfă (224.289 tone), cel mai probabil ca urmare a pregătirilor pentru sezonul agricol. În iunie s-a înregistrat cel mai mic volum (108.841 tone), iar datele pentru iulie (2.559 tone) sunt parțiale.

Pe partea de importuri, materialele de construcții și resursele energetice conduc clasamentul. Pietrișul reprezintă 31% din totalul importurilor (155.032 tone), urmat de motorină (18%), îngrășăminte (15%) și cărbune (14%). Ungheni este principalul punct de intrare pentru carburanți, îngrășăminte și cărbune, în timp ce Giurgiulești se specializează în materiale de construcții precum pietrișul, sarea și soda.

Analiza evidențiază o corelație clară între exportul agricol și importul de resurse necesare pentru susținerea acestuia – precum îngrășămintele și combustibilul – ceea ce subliniază interdependențele critice ale economiei moldovenești.

În concluzie, Rija susține că portul Ungheni joacă un rol cheie în fluxurile comerciale ale țării, în timp ce Giurgiulești oferă o alternativă strategică, în special prin accesul la rutele fluviale. Investițiile în infrastructura acestor porturi și în eficientizarea lanțurilor logistice sunt esențiale pentru dezvoltarea economică durabilă și integrarea Moldovei în rețelele comerciale internaționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA