FinTech Hackathon Moldova: Descoperă experiențele celor 8 echipe câștigătoare care trec în etapa următoare

06 Mai 2021, 18:32
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
06 Mai 2021, 18:32 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

La sfârșitul lunii aprilie s-a încheiat Hackathonul „Verticala Fintech 2021”, în cadrul căruia au participat 78 de tineri ingineri, programatori și persoane interesate de industria IT. Sub îndrumarea trainerilor cu experiență, participanții au parcurs sesiuni de mentorat pentru a-și crește abilitățile și potențialul de creație, dar și pentru a pune în aplicare cu mai mult curaj și alte idei inovative de îmbunătățire a serviciilor din industria financiară din țară.

Dintre toate echipele înscrise în cadrul proiectului, 8 au fost alese învingătoare. Membrii acestora spun că participarea la Hackathon le-a deschis ușa către noi oportunități, au cunoscut abordări inovative de dezvoltare, bunele practici din industrie, dar și experiențe internaționale din domeniu.

Andrei Ceban, participant, echipa „Supertax”„Hackathonul mi-a oferit trei zile „de aur” în care am acumulat foarte multe informații interesante și o experiență semnificativă care mă va ajuta să-mi îmbunătățesc abilitățile profesionale și de viață. Le sunt recunoscător organizatorilor pentru munca enormă pe care au depus-o pentru a aduna atâția specialiști buni împreună.”

Vasile Papaluță, participant, echipa „Fraudless”„FinTech mi-a părut o industrie captivantă, motiv pentru care am acceptat invitația de a participa la Hackathon. Acolo am descoperit că este un domeniu plin de detalii și mecanisme interesante de lucru. În timpul Hackathonului am realizat un API de detectare timpurie a fraudelor în mediul e-commerce. Mentorii și trackerul ne-au ghidat în realizarea și formarea ideii, oferindu-ne suport și în dezvoltarea soluției.”

Maxim Grosul, participant, echipa „Piața-auto”„Am participat pentru prima dată la un Hackathon și am doar impresii pozitive. Cred că așa evenimente reprezintă un test foarte bun pentru rezistența la stres, deoarece foarte multe lucruri necesitau implementare în timp scurt. Pentru mine, formarea analizei de business și de modelare a afacerii mi-au părut mai complicate decât punerea în aplicare a părții de software.”

Amintim că cele 8 proiecte câștigătoare care vor merge în etapa următoare – Maxelerator – sunt:

  • „FraudLess” – o soluție care previne tranzacțiile de fraudă în comerțul electronic;
  • „Shekels” – o aplicație care centralizează toate ofertele de promovare și rambursare ale băncilor, astfel încât utilizatorii să le poată aplica cu ușurință pe cardurile lor;
  • „Invoice Processing” – o platformă digitală pentru extragerea și validarea automată a datelor din facturi;
  • „Piața-auto” – un marketplace care încorporează autoturismele dealerilor din regiuni. Platforma poate calcula plățile de leasing, întreținerea anuală a automobilului, dar și alte aspecte ce țin de costurile unui vehicul;
  • „MaiPay” – o plaftormă care oferă posibilitatea cumpărătorilor de a testa produsele înainte de a le procura;
  • „Supertax” – o soluție digitală de consiliere fiscală, care își propune să faciliteze depunerea declarațiilor fiscale;
  • „PayA” – o soluție inteligentă care are drept scop facilitarea tranzacțiilor financiare din orice colț al lumii rapid și ieftin;
  • „Fagura” – un sistem care conectează investitorii interesați de profituri mai mari cu persoanele care își doresc să obțină împrumuturi cu dobânzi mai mici decât în sistemul financiar tradițional.

După etapa de accelerare, echipele care dezvoltă produsele fintech vor trece la următorul nivel – cel de pilotare. La această etapă, participanții vor avea posibilitatea de a-și prezenta și testa soluțiile în instituțiile financiar-bancare din țară.

Pasionații de IT, fintech și digital se pot înscrie în continuare la FinTech ACCELERATOR 2021 până pe 10 mai curent, accesând acest link. Participarea oferă posibilitatea de a dezvolta o afacere în domeniul Fintech, primind timp de 3 luni mentorat profesionist și finanțare de la Mastercard și MAIB.

FinTech Hackathon Moldova face parte din „Verticala FinTech 2021”  – program dedicat startup-urilor tech care dezvoltă soluții pentru domeniul serviciilor financiare și este organizat cu suportul Moldova Agroindbank și Mastercard, de către proiectul Startup Moldova, cu susținerea USAID și Suedia, în cadrul proiectului Tekwill.

P.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală