Retailerul online Elefant, cu obligaţiuni listate la Bursa de Valori Bucureşti, a încheiat primul semestru din 2023 cu afaceri de 53 mil. lei, comparativ cu 95 mil. lei în aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce pierderile au rămas la aceeaşi valoare, de 11 mil. lei, potrivit raportului semestrial. Cheltuielile de exploatare s-au redus de la 104 mil. lei la 62 mil. lei.
“Scăderea cifrei de afacere este determinată de mai mulţi factori nefavorabili ca: – ajustarea preferinţelor de achiziţie a clienţilor dinspre vânzările online spre offline ca urmare a eliminării restricţiilor cauzate de pandemia COVID-19; – diminuare puterii de cumpărare a clienţilor ca urmare a efectelor cumulate de creştere preţurilor la produsele de bază şi a conflictului din Ucraina; – anumite categorii de produse au trecut de la vânzarea din stocul propriu la vânzarea în regim marketplace (parfumuri, produse pentru casa, electronice); – închiderea punctelor de livrare (pick-up point-urile)”, se arată în raportul semestrial.
Elefant menţionează că în primele 6 luni 2023 volumul de comenzi a scăzut faţă de perioada similară a anului 2023 cu 26%. Din punctul de vedere al valorii medii per comandă, evoluţia acesteia este legată inclusiv de portofoliul de categorii. “Astfel, în primele 6 luni 2023, valoarea medie a comenzii a fost de 118 lei în scădere cu 16% faţă de perioada similară a anului precedent”.
Elefant are în derulare o emisiune de obligaţiuni de 17,5 mil. lei, listată pe 1 februarie 2022 şi scadentă în 26 noiembrie 2026. Dobânda acestei finanţări este de 9%. Preţul unei obligaţiuni este de 82%.
Elefant a fost vândută în luna mai 2022 de către Mihai Ispas Pătraşcu, fondator şi CEO al evoMAG, unul dintre cele mai mari magazine online din România.