(FOTO) Cele mai spectaculoase drumuri din România. Oricine trebuie să le vadă

07 Sept. 2021, 08:47
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
07 Sept. 2021, 08:47 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

România are câteva drumuri spectaculoase, care îți oferă peisaje ce îți taie răsuflarea. Turiștii care preferă să călătorească cu mașina în vacanță ar trebui să conducă și pe aceste drumuri deosebite. Iată câteva șosele montane care oferă peisaje frumoase, potrivit WallStreet.ro.

Transrarăul – Drumul comorilor

Începutul Drumului Comorilor își are originea în perioada comunistă când au fost demarate primele lucrări de construcție. Construcția sa a fost abandonată în scurt timp, drumul fiind asfaltat abia după 25 de ani. Denumirea drumului se datorează faptului că această zonă este bogată în resursele naturale care reprezintă adevărate comori pentru români. Turiștii se pot bucura de peisajele frumoase oferite de către Munții Giumalău și de către culmile Adam și Eva care se găsesc de-o parte și de alta a Transrarăului.

Dumul înlesnește accesul spre Cabana și Schitul Rarău precum și spre vestitele monumente naturale numite “Pietrele Doamnei”.

Drumul alpin Transrarăul, cu o lungime de 28 de km, care traversează munții Rarău din județul Suceava, este o șosea spectaculoasă asfaltată în anul 2014. Din 1989, drumul a fost parcurs doar cu mașini de teren. Transraraul urcă la o altitudine de 1.400 metri și face legătura între Localitatea Pojorâta (Valea Moldovei) și Localitatea Chiril (Valea Bistriței).

Din cauza faptului că drumul este foarte îngust viteza cu care trebuie să conducă șoferii nu ar trebui să depășească 30 km/h. Este recomandată claxonarea înainte de curbe pentru a-i atenționa pe ceilalți șoferi.

Șoseaua alpină Transrarău de 28 de km lungime are două denumiri, DJ175A între localitatea Pojorâta – Cabana Rarău și DJ175B între Cabana Rarău – localitatea Chiril.

TransBucegi, drumul care ajunge la Babele și Sfinxul

Șoseaua TransBucegi (Dj713), drumul care ajunge la Babele și Sfinxul, cu o lungime de 17 km, a fost inaugurat în anul 2013, la trei ani de la începerea lucrărilor. TransBucegi începe din drumul județean DN71, care face legătura între Sinaia și Târgoviște, cu puțin înainte ca acesta să ajungă la Cabana Cota 1000.

Drumul ajunge la o altitudine de 1.925 m și trece pe lângă Cabana Cuibul Dorului, urcă Șaua Dichiu unde în dreptul Cabanei Dichiu cotește brusc la dreapta și strabatate Platoul Bucegi până în apropierea Cabanei Piatra Arsă.

Drumul a fost asfaltat până la intersecția cu drumul ce duce la Cabana Piatra Arsă.

Cheile Bicazului

Drumul transcarpatic DN12C, care leagă orașele Gheorgheni și Bicaz, și face legătura între Transilvania și Moldova, străbate Cheile Bicazului. Pe acest drum se ajunge și la Lacul Roșu. Drumul montan face legătura între județele Neamț și Hargita.

Traseul are în jur de 140 km: Gheorgheni – Lacul Roșu – Cheile Bicazului – Bicaz – Lacul Bicaz – Târgu Neamț.

Sectorul I „Între chei”: km 26,5-28,7;
Sectorul II „Polițele Bardosului”: km 28,7-31;
Sectorul III „Gâtul Iadului”: km 31-32,2;
Sectorul IV „Sfârșitul Cheilor”: km 32-34.

Drumul Național 7C (DN7C) – Transfăgărășan

Transfăgărașanul este unul dintre cele mai frumoase drumuri din România. Transfăgărășanul, construit între 1970 și 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, după Transalpina. Drumul spectaculos care traversează Munții Făgăraș urcă până la altitudinea de 2.040 metri lângă Lacul Bâlea.

Drumul Național Transfăgărășan are 92 de kilometri lungime și trece prin cel mai lung tunel din România, 887 de metri. Drumul începe în comuna Bascov, județul Argeș, în direcția Curtea de Argeș, și se termină la intersecția cu drumul DN1, între Sibiu și Brașov, lângă comuna Cârțișoara.

Transalpina – Drumul regelui

Transalpina este un alt traseu extrem de apreciat de turiștii șoferi. Denumit și drumul regelui, Transalpina traversează Munții Parâng de la N la S fiind paralelă cu Valea Oltului și Valea Jiului și face legătură între localitățile Novaci (Gorj) și Săliște (Sibiu).

Drumul a fost inaugurat de Regele Carol al-II-lea în 1938 și a rămas neasfaltat până în 2009.

Circulația pe „Drumul Regelui“ este în general deschisă traficului în perioada 1 iulie – 31 octombrie.

 

 

Realitatea Live

17 Aug. 2022, 12:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Aug. 2022, 12:56 // Actual //  Lupu Eduard

Operatorul sistemului național de transport al gazelor naturale (SNT) din România, Transgaz, companie de stat controlată de Secretariatul General al Guvernului (SGG), a raportat un profit net de 177,27 milioane lei românești (36,2 mil. euro) pe primul semestru din 2022, cu 33% mai mare față de perioada similară a anului trecut, în principal pe seama creșterii veniturilor financiare.

Veniturile din exploatare ale Transgaz obținute strict din activitatea de bază de transport al gazelor naturale au avansat cu numai 0,37%, la 703,91 milioane lei, în condițiile în care cantitatea totală de gaze naturale transportată a scăzut cu 11% în primele 6 luni din 2022, la 70,73 milioane MWh. În același timp, cheltuielile s-au majorat cu 17%, la 674,51 milioane lei.

„S-au înregistrat depășiri de 134,488 milioane lei, la următoarele elemente de cheltuieli: – consum de gaze naturale pe sistemul de transport 33,037 milioane lei, din cauza a doi factori, prețul mediu de achiziție realizat mai mare față de cel realizat la 30 iunie 2021 cu 69,53 lei/MWh, cu o influență negativă de 32,179 milioane lei, și cantitatea de gaze naturale destinată consumului de gaze în SNT mai mare față de 30 iunie 2021 cu 8.593 MWh, cu o influență negativă de 858.000 lei; – cheltuieli cu provizionul pentru riscuri și cheltuieli: 43,704 milioane lei; – cheltuieli cu personalul: 5,120 milioane lei; – cheltuieli cu amortizarea: 51,614 milioane lei pe seama finalizării și punerii in funcțiune a proiectelor majore de investiții;  – cheltuieli cu întreținere și transport: 1,012 milioane lei”, explică compania. Principala economie de cheltuieli de exploatare a Transgaz din primele 6 luni s-a cifrat la aproape 32 milioane lei, pe seama diminuării ajustărilor cu deprecierea activelor curente, urmare încasării creanțelor restante de la Electrocentrale București, în valoare de 116,33 milioane lei.

„Veniturile financiare au avut o influență pozitivă de 228,491 milioane lei, în principal pe seama înregistrării actualizării valorii activelor reglementate cu rata inflației pentru semestrul I 2022 (185,929 milioane lei la 30 iunie 2022 față de 28,041 milioane lei la 30 iunie 2021) și a veniturilor din participații înregistrate urmare reducerii capitalului social al Eurotransgaz (subsidiara din Republica Moldova – n.r.) cu 13,15 milioane euro, sumă încasată de Transgaz în trimestrul I 2022”, se arată în raportul semestrial al Transgaz.

Din activitatea de echilibrare a SNT, Transgaz a înregistrat venituri și cheltuieli de 540,47 milioane lei, de aproape 4 ori mai mari față de S1 2022, ca urmare a creșterii prețului, cu peste 309 lei/MWh, și a cantităților tranzacționate – cu aproape 328.000 MWh.

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău