Continuă aglomerațiile de camioane la hotarul moldo-român. Conform Poliției de Frontieră de peste Prut, pe sensul de ieșire din România, la Galați TIR-urile continuă să aștepte câte 400 de minute, la Leușeni perioada constituie 80 de minute, iar la Sculeni – 30 de minute.
La intrarea în România, se atestă aglomerații doar la Galați. Acolo șoferii așteaptă circa 90 de minute pentru a trece controalele de rigoare și a traversa frontiera.
Responsabilii români au comunicat anterior pentru Realitatea că aglomerația se înregistrează deoarece Republica Moldova se află la Hotarul UE. Conform lor, timpul indicat include nu doar verificarea actelor, ci și verificările de rigoare.
Imaginile de pe camerele instalate la punctele vamale ale Republicii Moldova arată vineri, la ora 14:20, mai multe camioane la Leușeni. În depărtare se văd vehicule de mare tonaj la Sculeni și Giurgiulești.
Serviciul Vamal comunica la început de săptămâna că responsabilii din țara noastră verifică circa 10 camioane timp de o oră. În același timp, conform lor, pe timp de caniculă se înregistrează rânduri în prima parte a zilei, deoarece există interdicții de circulație din cauza temperaturilor înalte, iar șoferii pornesc la drum dimineața devreme.
Totodată, la Sculeni au loc lucrări de renovare, iar capacitatea de procesare este circa 100 de camioane zilnic. Așadar, în scopuri de fluidizare a traficului, conducătorii de TIR sunt îndemnați că opteze pentru alte puncte de control.
Transportatorii s-au plâns acum două luni conducerii țării și au cerut soluții comune de la Chișinău și București, menționând că după ce a început războiul așteaptă și câte cinci zile la vamă, pentru a trece controalele. Problema părea să fie soluționată după ce Natalia Gavrilița și Nicolae Ciucă au convenit să implementeze vămuirea comună. Atunci Chișinăul anunța și despre crearea unor spații unde șoferii să se poată odihni și să își satisfacă necesitățile de igienă. La două săptămâni distanță, însă, au apărut noi imagini cu rânduri de camioane, iar responsabilii dădeau vina pe temperaturile înalte.