FOTO Situația camioanelor de la vamă: Ce se întâmplă vineri la hotarele țării?

15 Iul. 2022, 14:50
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
15 Iul. 2022, 14:50 // Slider //  MD Bani

Continuă aglomerațiile de camioane la hotarul moldo-român. Conform Poliției de Frontieră de peste Prut, pe sensul de ieșire din România, la Galați TIR-urile continuă să aștepte câte 400 de minute, la Leușeni perioada constituie 80 de minute, iar la Sculeni – 30 de minute.

La intrarea în România, se atestă aglomerații doar la Galați. Acolo șoferii așteaptă circa 90 de minute pentru a trece controalele de rigoare și a traversa frontiera.

Responsabilii români au comunicat anterior pentru Realitatea că aglomerația se înregistrează deoarece Republica Moldova se află la Hotarul UE. Conform lor, timpul indicat include nu doar verificarea actelor, ci și verificările de rigoare.

Imaginile de pe camerele instalate la punctele vamale ale Republicii Moldova arată vineri, la ora 14:20, mai multe camioane la Leușeni. În depărtare se văd vehicule de mare tonaj la Sculeni și Giurgiulești.

Serviciul Vamal comunica la început de săptămâna că responsabilii din țara noastră verifică circa 10 camioane timp de o oră. În același timp, conform lor, pe timp de caniculă se înregistrează rânduri în prima parte a zilei, deoarece există interdicții de circulație din cauza temperaturilor înalte, iar șoferii pornesc la drum dimineața devreme.

Totodată, la Sculeni au loc lucrări de renovare, iar capacitatea de procesare este circa 100 de camioane zilnic. Așadar, în scopuri de fluidizare a traficului, conducătorii de TIR sunt îndemnați că opteze pentru alte puncte de control.

Transportatorii s-au plâns acum două luni conducerii țării și au cerut soluții comune de la Chișinău și București, menționând că după ce a început războiul așteaptă și câte cinci zile la vamă, pentru a trece controalele. Problema părea să fie soluționată după ce Natalia Gavrilița și Nicolae Ciucă au convenit să implementeze vămuirea comună. Atunci Chișinăul anunța și despre crearea unor spații unde șoferii să se poată odihni și să își satisfacă necesitățile de igienă. La două săptămâni distanță, însă, au apărut noi imagini cu rânduri de camioane, iar responsabilii dădeau vina pe temperaturile înalte.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 16:16
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 16:16 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ion Sterian, directorul general al companiei monopoliste cu capital majoritar de stat Transgaz, are în cabinetul său cinci secretare, nouă consilieri și un specialist în PR, potrivit schemei de personal consultate de G4Media. În plus, șeful Transgaz are la dispoziție șapte șoferi, potrivit organigramei, scrie g4media.ro.

În numai doi ani, cheltuielile cu personalul ale Transgaz au crescut cu aproape 150 de milioane de lei, de la 533.574.824 lei în 2022 la 683.571.928 în 2024, potrivit unui document obținut de G4Media.

Cheltuielile totale cu personalul la SNTGN TRANSGAZ S.A. în ultimii 3 ani (inclusiv salarii, sporuri, bonusuri, traininguri sau formare profesională, decontări și alte beneficii) (mii lei)

  • 2022  – 533.574,824
  • 2023 – 612.889,827 (+79.315,003)
  • 2024 –  683.571,928 (+70.682,101)

Directorul general al companiei cu capital majoritar de stat Transgaz, Ion Sterian, a câștigat în 2023 venituri nete de peste 1,9 milioane de lei, potrivit datelor oficiale ale companiei. Sterian este unul dintre cei mai bine plătiți manageri de companii de stat și are în declarația de avere patru imobile – dintre care un apartament de aproape 100 metri pătrați în Emiratele Arabe Unite.

Veniturile lui Sterian sunt compuse din:

– Remunerația fixă netă în valoare de 414.185 lei
– zile concediu de odihnă, sumă netă: 59.623 lei.
– remunerația variabilă: 1.440.520 lei net

Sterian este unul dintre cei mai bine plătiți șefi de instituții sau companii cu capital majoritar de stat.

Transgaz, la care guvernul – prin Secretariatul General – este acționar cu 58,5%, deține monopolul transportului de gaze, al construcției și întreținerii sistemului intern de transport al gazelor naturale. Compania are o marjă limitată de decizie economică, dat fiind că tarifele pentru transportul gazelor sunt stabilite de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), potrivit legislației în vigoare.

Ion Sterian este sprijinit atât de PSD, cât și de PNL. El a rămas în funcție indiferent de partidul care a controlat Secretariatul general al gguvernului, acționarul majoritar al companiei Transgaz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO