(FOTO) CCI a RM a participat la ceremonia de lansare a inițiativelor prietenoase familiei la locul de muncă

27 Apr. 2022, 17:35
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
27 Apr. 2022, 17:35 // Bani și Afaceri //  MD Bani

La data de 27 aprilie 2022, la Chișinău a fost organizată Ceremonia de lansare a inițiativelor prietenoase familiei la locul de muncă, în cadrul proiectului UNFPA Moldova „Mai multe oportunități: Politici familiale sensibile la gen pentru sectorul privat din Balcanii de Vest şi Moldova”, la care a participat Vicepreședintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) Natalia Calenic.

Natalia Calenic a mulțumit partenerilor internaționali pentru implementarea unui proiect atât de important pentru țara noastră și a felicitat companiile membre ale CCI, care au devenit beneficiare și campioane în domeniul politicilor favorabile familiei.

„Camera, în calitate de partener al proiectului, s-a implicat activ în realizarea acestuia și ne bucurăm că astăzi vom asista la înmânarea certificatelor companiilor ce au demonstrat deschidere și capacitatea de a crea locuri de muncă mai bune pentru angajații săi. Datorită investițiilor și eforturilor susținute, companiile campioane vor asigura locuri de muncă mai bune pentru circa 5000 de angajați. Suntem siguri, că investiția respectivă se va materializa în creșterea productivității și a eficienței acestor companii, la un mediu intern mai favorabil dar și crearea noilor locuri de muncă”, a declarat vicepeședinta CCI.

Potrivit UNFPA, Orange Moldova, Panilino, Premier Energy și Asena sunt patru companii din Moldova care vor crea, în următoarele luni, spații prietenoase familiei la locul de muncă. Fiecare inițiativă este cofinanțată de UNFPA cu câte 5000 de dolari, iar companiile urmează să dubleze contribuția.

Companiile respective au beneficiat de sprijin continuu, ghidare și instruire din partea UNFPA și a Experților CCI a RM.

Evenimentul poate fi urmărit aici.

Proiectului „Mai Multe Oportunități: Politici Familiale Sensibile la Gen pentru Sectorul Privat din Balcanii de Vest și Republica Moldova”, realizat de Fondul ONU pentru Populație, cu suportul financiar al Agenției Austriece pentru Dezvoltare.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII