Furt de petrol fără precedent. Hoții au construit o conductă de 4 kilometri, nedetectată timp de 9 ani

06 Oct. 2022, 12:42
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
06 Oct. 2022, 12:42 // Actual //  MD Bani

Oficiali din Nigeria au descoperit o conductă ilegală care a fost conectată la una dintre principalele terminale de export de țiței în mare care a operat nedetectată timp de 9 ani, a spus șeful companiei petroliere de stat NNPC LTD, potrivit Reuters.

Conexiunea de 4 kilometri de la terminalul de export Forcados, care de obicei exportă în jur de 250.000 de barili de petrol pe zi, în mare a fost găsită în timpul unui control al furturilor în ultimele șase săptămâni, a declarat marți directorul executiv NNPC, Mele Kyari, în fața unei comisii parlamentare.

„Furtul de petrol în stat a avut loc timp de peste 22 de ani, însă dimensiunea și rata la care a ajuns în ultima vreme este fără precedent”, a spus Kyari într-o înregistrare audio a ședinței, consultată de Reuters.

Hoții deseori sparg conducte aflate pe uscat pentru a sifona țiței fără a fi detectați în vreme ce instalațiile continuă să opereze, însă o conductă ilegală în ocean este foarte neobișnuită și sugerează o operațiune mai sofisticată de furt.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Operatorul Forcados, SPDC, o subsidiară locală a Shell, nu a oferit la data publicării informațiilor de către Reuters un comentariu.

Nigeria, de obicei cel mai mare exportator de țiței din Africa, pierde posibile venituri de pe urma a aproximativ 600.000 de barili de petrol pe zi, a spus Kyari, în contextul în care o parte este furat iar companiile petroliere suspendă activitatea pe anumite câmpuri și nu alimentează conductele sparte de hoți.

Drept rezultat, exporturile de țiței au scăzut sub un milion de barili pe zi în august pentru prima dată din 1990 până în prezent, privând Nigeria de fonduri cruciale.

Încărcările de la terminal au fost oprite de când o scurgere a fost găsită pe 17 iulie la un furtun submarin pus la terminal. Shell a declarat săptămâna aceasta că se așteaptă ca încărcările să fie reluate în a doua jumătate a lunii octombrie.

În august, NNPC a încheiat contracte cu companii inclusiv cele deținute de foști militanți pentru a stopa furtul de țiței.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII