Fuziune de proporții pe piața de retail din Moldova! Imperiul familiei Razloga „înghite” magazinele unui milionar

19 Sept. 2024, 09:17
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Sept. 2024, 09:17 // Actual //  bani.md

Imperiul de afaceri al familiei Razloga, care controlează deja lanțurile de magazine Bonus, Local (prin SRL Imensitate), precum și branduri internaționale precum JYSK și Instreet se extinde prin preluarea rețelelor de magazine Green Hills și Velmart (controlate de milionarul ucrainean Roman Lunin cu avere estimate  la 300 milioane de dolari n.a). Consiliul Concurenței a avizat concentrarea economică legată de această achiziție.

Această operațiune implică achiziția de către „Imensitate” SRL a 100% din capitalul social al ambelor întreprinderi.

„Imensitate” SRL deține rețelele de magazine alimentare sub denumirile „Bonus”, „Local”, „Local Discounter”, „1 Primul discounter” și „Kvartal”, în timp ce „Vistarcom” SRL și „Cviza-M” SRL operează sub brandurile „Velmart” și „Green Hills”.

Oleg și Tatiana Razloga, fondatorii acestui vast imperiu de afaceri, au construit în ultimii 21 de ani una dintre cele mai puternice rețele comerciale din Republica Moldova, Tarol-DD Holding. Printre brandurile deținute de familia Razloga se numără magazinele Bonus, Local, JYSK, Instreet, și Avocado (fosta Împărăția Curățeniei). În 2022, veniturile Tarol-DD au atins 774,82 milioane de lei, cu un profit net de 97,75 milioane de lei.

Compania Imensitate SRL, parte a holdingului Tarol-DD, a generat în 2022 venituri de 1,89 miliarde de lei, cu un profit net de 73,7 milioane de lei. În ultimul an, compania și-a dublat aproape veniturile și și-a crescut profitul de 2,6 ori, angajând suplimentar 167 de persoane, ajungând astfel la un total de 956 de angajați.

Recent, Oleg Razloga a fondat o nouă companie, Mego by Tarol, administrată de fiul său Dmitri, însă datele financiare ale acesteia nu sunt încă disponibile public.

Familia Razloga este implicată și în alte afaceri, printre care producerea de energie electrică prin compania Ramiol Energy, și comerț prin Olpem-Group și Rosauto Mig. Aceste companii sunt administrate de membrii familiei Razloga și contribuie la diversificarea portofoliului vast al imperiului familiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII