Gavrilița, roșie de furie că șefii de proiecte au salarii grase, dar drumurile sunt construite cu viteza melcului

01 Iun. 2022, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Iun. 2022, 17:56 // Actual //  bani.md

Prim-ministra Natalia Gavrilița s-a arătat nemulțumită de gradul de implementare a proiectelor finnțate din surse externe. „Șefii unităților de implementare nu sunt interesați de rapiditatea executării, lucrărilor, deși au salarii foarte mari”.

„Avem foarte multe unități de implementare unde salariile sunt ai mari decât ale funcționarilor publici și noi vedem că nivelul de executare a proiectelor cu finanțare externă este la 67%. Soldul la sfârșitul anului era de peste un miliard de lei. Ministrul Finanțelor, Cancelaria de stat vă rog să revizuim regulile care se aplică acestor unități de implementare”, s-a arătat revoltată Gavrilița.

Potrivit ei, cei care lucrează în unitățile de implementare nu trebuie să aibă interesul să fie prelungit proiectul ca să mai primească salariu încă un an.

„Cei din proiecte trebuie să fie interesați ca proiectul să fie implementat cât mai repede ca lucrările să fie executate cât mai urgent. Dacă nu se descurcă cei cu salarii bune, atunci funcționari publici vor fi responsabili pentru efectuarea lucariilor de îmbunătățire a serviciilor pentru. Asemenea situații nu mai pot fi tolerate. Noi avem bani din partea partenerilor externi și în fiecare an discutăm despre un nivel jos a nivelul de implementare. Vom schimba atitudinea. Nu trebui să treacă o viață de om ca să avem servicii și drumuri mai bune.”

La sfârșitul anul 2021 excedentul banilor din proiectele internaționale se cifra la 1,3 miliarde de lei.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală