Giganţii italieni din domeniul luxului pun deoparte rivalităţile pentru a-i ajuta pe micii producători

14 Iul. 2023, 16:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Iul. 2023, 16:10 // Actual //  bani.md

Marile grupuri italiene din sectorul articolelor de lux, care timp de decenii şi-au protejat independenţa, au început să colaboreze între ele pentru a proteja lanţurile locale de aprovizionare şi reţeaua de mici firme italiene, transmite Reuters.

Controlul lanţului de aprovizionare a devenit un subiect important pentru mărcile de lux, care se asigură astfel că produsele ajung la timp în magazine şi evită prejudiciile de imagine asociate cu zona de unde îşi asigură materiile prime şi condiţiile de muncă.

Reţeaua extinsă de mici ateliere de artizani şi firme de familie din Italia oferă oportunităţi pentru marile companii care au banii necesari pentru a cimenta relaţii prin investiţii.

În acest sens, rivalii Prada şi Ermenegildo Zegna au preluat în luna iunie o participaţie minoritară la compania de tricotaje Luigi Fedeli e Figlio, cu sediul la Monza, în nordul Italiei. Aceasta după ce, în 2021, tot Prada şi Zegna au investit în comun la Filati Biagioli Modesto S.p.A., preluând o participaţie majoritară la unul dintre furnizorii lor.

„Am investit în Biagioli pentru a relansa o companie care era în criză, în timp ce în cazul Fedeli investiţia are drept scop să ajute compania să crească”, a spus Patrizio Bertelli, cel mai mare acţionar şi preşedintele Prada Group. Potrivit lui Bertelli, micile firme italiene s-au confruntat în ultimele două decenii cu un transfer dificil de la o generaţie la alta precum şi cu probleme mai complexe precum extinderea pe noi pieţe. „Mult timp mărcile italiene au încercat să facă totul singure şi acum îşi dau seama că nu se descurcă singure şi încep să se uite în jur”, a adăugat Patrizio Bertelli.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Italia este ţara unde îşi au sediul câteva mii de mici producători care împreună sunt responsabili pentru 50-55% din producţia mondială de haine şi articole de pielărie de lux, potrivit calculelor firmei de consultanţă Bain.

„Biagioli şi Fedeli sunt două exemple diferite de grijă cu privire la ceea ce înseamnă ‘made in Italy’ şi a ajuta la consolidarea lanţului de aprovizionare italian. Bertelli şi cu mine vrem să păstrăm bijuteriile ‘made in Italy’ şi expertiza locală” a spus şi Gildo Zegna, preşedinte director general la Ermenegildo Zegna.

Roberto Costa, responsabil pentru Global Luxury Investment Banking la Citigroup, spune că această colaborare reflectă o mai mare încredere şi o mai mare orientare spre exterior în rândul mărcilor italiene. „Grupurile italiene sunt acum mai bine manageriate, mai organizate şi mai puternice, ceea ce le face mai deschise la colaborări. Există o mai mare abilitate pentru a discuta între ele, dar asta nu înseamnă neapărat fuziuni”, a precizat Roberto Costa.

Patrizio Bertelli, cel mai mare acţionar şi preşedintele Prada Group şi Gildo Zegna, preşedinte director general la Ermenegildo Zegna, sunt colegi acum în boardul firmelor Fedeli şi Biagioli, şi spun că există posibilitatea unor noi investiţii în rândul lanţurilor lor de aprovizionare. „Dacă vor apărea noi oportunităţi le vom urmări. Dacă vom face asta împreună sau separat, rămâne de văzut”, spune Gildo Zegna.

Realitatea Live

15 Aug. 2025, 16:41
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Aug. 2025, 16:41 // Actual //  bani.md

Vicepreședintele Partidului „Respect Moldova”, Radu Burduja, a prezentat programul electoral al formațiunii pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie, document aprobat de Consiliul Politic Național și elaborat de echipa de profesioniști ai partidului.

Printre priorități, Burduja a menționat:

  • modernizarea armatei și a structurilor de securitate, cu respectarea neutralității constituționale;
  • un sistem echitabil de protecție socială, cu pensii mai mari, sprijin real pentru familiile cu copii și reducerea inegalităților;
  • relansarea economiei prin susținerea producătorilor locali, reindustrializare, modernizarea agriculturii și investiții în infrastructură, pentru locuri de muncă bine plătite.

Programul electoral propune alocarea a cel puțin 8% din PIB pentru sănătate, modernizarea spitalelor și asigurarea accesului echitabil la servicii medicale, protejând pacienții și cadrele medicale. În educație, se urmăresc școli moderne, profesori bine plătiți, digitalizare completă, protejarea școlilor rurale și adaptarea învățământului la cerințele pieței muncii.

Reforma justiției vizează independența instanțelor, eliminarea presiunilor politice și toleranță zero față de corupție, iar politica externă promovează parteneriate echilibrate, în interesul cetățenilor.

Pentru reducerea birocrației, formațiunea propune diminuarea numărului de ministere de la 16 la 9 și a deputaților de la 101 la 61, economiile urmând să fie redirecționate spre pensii și salariile din sănătate și educație.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII