Greşeală colosală: Google a şters din greşeală contul de cloud al unui fond de pensii de 125 de miliarde de dolari

16 Mai 2024, 12:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
16 Mai 2024, 12:13 // Bani și Afaceri //  bani.md

Google a făcut recent o mare greşeală. Compania a şters din greşeală contul privat Google Cloud al unui fond de pensii australian de 125 de miliarde de dolari, UniSuper, scrie Quartz.

Rezultatul: mai mult de jumătate de milion de membri ai fondului UniSuper nu au avut acces la conturile lor timp de aproximativ o săptămână, a relatat The Guardian săptămâna trecută. UniSuper avea un cont de rezervă la un alt furnizor de cloud, iar serviciul a fost restabilit pe 2 mai.

„Acesta este un eveniment izolat, «unic în felul său», care nu a mai avut loc niciodată cu niciunul dintre clienţii Google Cloud la nivel global”, au declarat Thomas Kurian, directorul general al Google Cloud, şi Peter Chun, directorul general al UniSuper, într-o declaraţie comună obţinută de The Guardian pe 8 mai. „Acest lucru nu ar fi trebuit să se întâmple. Google Cloud a identificat evenimentele care au dus la această întrerupere şi a luat măsuri pentru a se asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla.”

În timp ce Google a declarat că greşeala nu s-a mai întâmplat niciodată în cloud, posibilitatea unor defecţiuni şi întreruperi este un motiv de îngrijorare pentru companiile şi guvernele care îşi mută din ce în ce mai mult datele către furnizorii de software în cloud. Google Cloud numără printre clienţii săi aproximativ 60% dintre cele mai mari 1.000 de companii din lume şi 90% dintre unicornii generativi de inteligenţă artificială, a declarat compania în acest an. Iar aproape o jumătate de milion de companii din întreaga lume folosesc Google Cloud ca „platformă ca serviciu”, sau ca instrument orientat către client, inclusiv Volkswagen şi Royal Bank of Canada.

Guvernul SUA şi comunităţile de informaţii au utilizat din ce în ce mai mult serviciile cloud pentru stocarea datelor. Agenţia Naţională de Securitate a încheiat un contract de 10 miliarde de dolari cu Amazon pentru a transfera datele de supraveghere a serviciilor de informaţii în cloud-ul companiei. Iar Pentagonul are un contract de 9 miliarde de dolari cu Microsoft, Google, Oracle şi Amazon pentru servicii de cloud computing.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO