Îmbulzeală la Aeroportul Chișinău! În câțiva ani va deveni neîncăpător. Spînu: Avem nevoie de 300 de milioane de euro

20 Oct. 2023, 09:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Oct. 2023, 09:49 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a atras atenția asupra necesității urgente de investiții semnificative la Aeroportul Chișinău, estimând că acestea ar putea totaliza între 200 și 300 de milioane de euro. Fără aceste investiții, aeroportul și terminalul său ar putea fi suprasolicitate în următorii trei-patru ani, incapabile să facă față creșterii semnificative a fluxului de pasageri.

Andrei Spînu a dezvăluit că a efectuat vizite la Paris și Munchen, întâlnindu-se cu mai multe companii de profil pentru a evalua situația actuală a Aeroportului Chișinău. Potrivit acestuia, terminalul se apropie de capacitatea sa maximă de procesare a pasagerilor, în timp ce starea pistei este alarmantă. Deși s-au efectuat investiții și reabilitări, necesitatea unor noi fonduri rămâne iminentă. De asemenea, a menționat lipsa unei intrări directe din terminal către parcarea avioanelor, subliniind că acest lucru este necesar pentru a îmbunătăți funcționalitatea aeroportului, scrie TVRMoldova.

În prezent, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a elaborat un studiu de prefezabilitate care arată că sunt necesare investiții în valoare de cel puțin 200 de milioane de euro pentru îmbunătățirea infrastructurii aeroportului. Andrei Spînu a subliniat că acest lucru trebuie realizat în următorii trei-patru ani pentru a face față cerințelor crescânde ale pasagerilor, având în vedere că numărul de călători se apropie de nivelurile pre-pandemie.

Ministrul a prezentat mai multe opțiuni pentru atragerea fondurilor necesare. Una dintre ele ar fi finanțarea din bugetul statului, dar acesta nu dispune de resursele suficiente pentru aeroport. O altă variantă ar fi creșterea taxelor pentru companiile aeriene, dar aceasta ar putea duce la creșterea costului biletelor și la scăderea atractivității Aeroportului Chișinău pentru transportatorii low-cost, care ar alege să opereze de pe alte aeroporturi din regiune. A treia soluție ar implica atragerea unui partener strategic cu experiență globală, din țări precum Franța sau Germania, care să aducă resurse financiare și cunoștințe în gestionarea aeroporturilor.

Aceasta ar putea lua forma unui parteneriat public-privat, a unei concesiuni sau a unui contract de management, dar decizia finală urmează să fie luată după identificarea celei mai bune soluții. Ministrul a subliniat că intenționează să participe la un forum la Barcelona în luna noiembrie, care se concentrează pe dezvoltarea aeroporturilor, pentru a continua căutarea și selecția partenerului potrivit, promițând să ofere detalii suplimentare odată ce acestea sunt stabilite.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău