McDonald’s Corp a anunţat miercuri că închiderea temporară a celor 847 de restaurante din Rusia va costa compania aproximativ 50 de milioane de dolari pe lună, transmite Reuters. Restaurantele au fost închise, după ce mai multe companii și branduri internaționale s-au retras din Rusia.
Compania cu sediul la Chicago s-a retras recent de pe piața rusă, menționând că această măsură va afecta considerabil rețeaua de restaurante.
„Situaţia este extraordinar de dificilă pentru un brand global ca al nostru şi sunt numeroase aspecte de luat în considerare. În acelaşi timp, respectarea valorilor noastre înseamnă că nu putem ignora suferinţa umană inutilă care are loc în Ucraina”, a afirmat directorul general McDonald’s, Chris Kempczinski.
Grupul are 62.000 de angajaţi în Rusia, pe care îi va plăti în continuare. Rusia reprezintă 9% din cifra de afaceri şi 3% din profitul operaţional al McDonald’s.
Şi lanţul de pizzerii Papa John’s International Inc a apreciat că în final ar putea fi nevoit să absoarbă costuri de 15,2 milioane de dolari pentru creanţe asociate cu francizatul său principal din Rusia, care gestionează toate cele 188 de restaurante de acolo. Redevenţele de la francizat au reprezentat mai puţin de 1% din veniturile totale ale Papa Johns în 2021, a informat compania americană. Printre alte grupuri alimentare care s-au retras din Rusia se numără Starbucks, Yum Brands Inc, firma mamă a KFC.
Yum, care are cel puţin 1.000 locaţii KFC şi 50 locaţii Pizza Hut în Rusia, aproape toate francize independente, a informat pe site-ul său că ” a suspendat toate investiţiile şi dezvoltarea de restaurante în Rusia, în timp ce continuă să evalueze opţiuni suplimentare”.