Italia introduce certificatul verde în mijloacele de transport în comun și școli. Care sunt excepţiile

01 Sept. 2021, 08:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
01 Sept. 2021, 08:53 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Începând de miercuri, 1 septembrie, în Italia, certificatul verde devine obligatoriu în transportul comun și în școli.

Până acum green pass-ul era obligatoriu în restaurante și baruri, spectacole și muzee, dar, începând de miercuri va trebui folosit și în mijloacele de transport comun.

Astfel, până pe 31 decembrie 2021, certificatul verde trebuie prezentat pe anumite mijloace de transport publice și private. În special, va fi obligatoriu pe avioanele interne, nave și feriboturi pentru transportul între regiuni.

În plus, green pass-ul va fi cerut pe trenurile Intercity, Intercity Night și High Speed ​​(trenurile regionale sunt, prin urmare, excluse), precum și pe autobuzele care leagă două sau mai multe regiuni.

Pe de altă parte, nu este obligatoriu pentru transportul public local, atât în ​​regiunile din zona albă, cât și în zona galbenă. Aici este prevăzută doar purtarea obligatorie a măștii de protecție.

Angajații din școli – profesori, portarii, personal tehnic și administrativ – vor fi obligați, tot din 1 septembrie, să prezinte certificatul verde. Numai „persoanele fragile” vor avea dreptul la teste gratuite plătite de Ministerul Educației. Pentru toți ceilalți, în absența certificatului verde, după 5 zile de absență nejustificată, se va declanșa suspendarea contractului de muncă și a salariului, conform La Repubblica.

În prima fază, din 1 septembrie până pe 13 septembrie green pass-ul va fi verificat printr-o aplicație, iar după aceea este așteptată o procedură automatizată care să accelereze verificările.

Realitatea Live

25 Sept. 2021, 11:44
 // Categoria: Slider // Autor:  Dumitrita Culiuc
25 Sept. 2021, 11:44 // Slider //  Dumitrita Culiuc

La început de noiembrie, trenul Chișinău-București își va relua circulația, după o pauză de 20 de luni. Cursa a fost sistată în martie 2020, din cauza pandemiei COVID-19.

Directorul Căii Ferate din Moldova, Oleg Tofilat, a precizat pentru IPN că, inițial, vor fi două curse pe săptămână, marți și vineri, iar mai târziu, în funcție de numărul de pasageri, numărul curselor ar putea fi suplimentat. Durata călătoriei cu trenul Chișinău-București este în jur de 13 ore.

Oleg Tofilat a spus că relansarea cursei Chișinău-București depinde de mai multe aspecte.

„E nevoie ca CFR (Compania „Căile Ferate Române” – n.red.)  să ne confirme disponibilitatea rețelei. Trebuie să reușim, totuși, cu reparația vagoanelor în termen. Poate să se întâmple ca unele componente n-o să vină la timp”, a specificat directorul CFM.

Oleg Tofilat a adăugat că, tot de la începutul lunii noiembrie, este preconizată și relansarea curselor spre Iași și Odesa, pe trenuri modernizate.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală