Joe Biden cere companiilor americane să-şi crească producţia de petrol

20 Oct. 2022, 09:25
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Oct. 2022, 09:25 // Actual //  MD Bani

Preşedintele Joe Biden a cerut miercuri companiilor americane să-şi crească producţia de petrol şi a confirmat că Statele Unite vor continua să-şi utilizeze rezervele strategice în încercarea de a stabiliza preţurile la pompă, comentează AFP.

„Familiile suferă”, a spus el pe un ton grav, într-un discurs de la Casa Albă, conştient că inflaţia mare este pentru el un călcâi al lui Ahile, exploatat fără limită de rivalii săi republicani.

Este urgent să „creştem în mod rezonabil producţia americană de petrol”, a pledat preşedintele democrat. O creştere a producţiei interne care trebuie să aibă loc „fără a întârzia tranziţia noastră spre energii curate”, şi-a exprimat el dorinţa.

Joe Biden şi-a reiterat criticile la adresa anumitor jucători industriali din filiera hidrocarburilor.

Statele Unite vor vinde încă 15 milioane de barili de petrol din rezervele lor strategice, în încercarea de a reduce preţul aurului negru.

Această nouă vânzare, care va fi realizată în decembrie, constituie ultima tranşă a programului anunţat în primăvară de şeful statului american şi care prevedea eliberarea a 180 de milioane de barili în total pentru a face faţă creşterii preţurilor legate de invazia Ucrainei.

În paralel, preşedintele american intenţionează să pună în aplicare un mecanism de refacere a rezervelor strategice pe termen lung. Guvernul SUA va începe să cumpere ţiţei atunci când preţul barilului West Texas Intermediate (WTI), varietatea de referinţă americană, va scădea la un interval cuprins între 67 şi 72 de dolari.

Această măsură, menită să transmită un semnal clar pieţelor, urmăreşte, de asemenea, să încurajeze marile companii naţionale să-şi crească producţia.

De la începutul lui septembrie 2021, Statele Unite au extras peste 212 milioane de barili din rezervele strategice, care sunt la cel mai mic nivel din iunie 1984. Niciodată un preşedinte nu a eliberat asemenea cantităţi de la crearea acestor rezerve în 1975.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII