Louis Vuitton deschide la Shanghai primul său magazin de mobilă articole pentru casă

25 Nov. 2022, 16:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
25 Nov. 2022, 16:50 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Louis Vuitton şi-a anunţat vineri intenţia de a deschide la Shanghai un magazin specializat pe mobilier şi articole de uz casnic, o premieră pentru brandul francez de lux care încearcă să îşi extindă oferta dedicată clienţilor chinezi înstăriţi, transmite Reuters.

Viitorul showroom, accesibil numai pe bază de programare, va fi inaugurat luni într-o vilă istorică amplasată în apropiere de Nanjing Road, principala zonă de shopping de lux din capitala financiară a Chinei.

Într-un comunicat de presă, Louis Vuitton, parte a grupului LVMH, a precizat că acest showroom va fi testat timp de mai multe luni şi, dacă va avea succes, va deveni un magazin permanent.

Jurnaliştii care au beneficiat de un tur al magazinului înainte de inaugurare au constatat că articolele nu aveau afişate preţurile, însă un angajat a dezvăluit faptul că un scaun suspendat conceput de fraţii Campana are un preţ de cost de peste 700.000 de yuani (97.860 de dolari).

Găsirea de noi zone de creştere, în special în rândul consumatorilor înstăriţi, devine din ce în ce mai importantă pentru mărcile de lux în China, în condiţiile în care cheltuieile pentru articole de lux sunt presate de restricţiile impuse din cauza COVID-19, de declinul pieţei imobiliare şi de incertitudinile economice.

Louis Vuitton a mai încercat şi luna trecută să îşi extindă oferta pe segmentul lifestyle în China, când a deschis un magazin în oraşul Chengdu, din sud-vestul ţării, care include un spaţiu expoziţional şi un restaurant.

„LMVH încearcă să se repoziţioneze ca o marcă de lux contemporană prin intrarea pe noi segmente care rezonează cu consumatorii chinezi dinamici din Generaţia Z şi Milenialii”, a apreciat Bobby Verghese, analist la firma de consultanţă GlobalData, potrivit căreia vânzările pe segmentul mobilă şi articole de uz casnic din China vor ajunge la 782 de miliarde de dolari în 2026.

Verghese consideră că articolele de uz casnic sunt un pariu bun pentru Louis Vuitton, în special în China.

„Spre deosebire de predecesorii lor, care puneau accent pe viaţa privată, imigranţii digitali din Gen Y şi nativii digitali din Gen Z nu se opun la afişarea stilului lor de viaţă pe social media. LMVH intenţionează să profite de avantajul primului sosit”, a spus Bobby Verghese.

Realitatea Live

17 Sept. 2025, 17:31
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Sept. 2025, 17:31 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) a aprobat emisiunea suplimentară de acțiuni ale SA „Basarabia-Nord”, în sumă de 124,5 milioane lei, reprezentând 6 226 538 de acțiuni ordinare nominative, emise din contul datoriilor creditoriale.

În urma operațiunii, capitalul social al societății va crește la 141 005 460 lei, divizat în 7 050 273 de acțiuni de clasa I, fiecare cu valoarea nominală de 20 lei. „Basarabia-Nord” face parte din grupul Filetti.

Totodată, compania „Produse de Familie” SRL, cunoscută sub brandul Filetti (producător de mezeluri), este afiliată lui Denis Cibizov, cel care controlează producătorul de băuturi tari Zernoff prin intermediul firmei Viteza Optim (78,2%). Datele financiare recente arată că „Produse de Familie” SRL a raportat în 2024 un profit de 12,6 milioane lei, față de 7,2 milioane lei în 2023, și o cifră de afaceri de 286,7 milioane lei.

Numele lui Denis Cibizov a fost legat de mai multe scandaluri de-a lungul anilor. În 2009, fostul director al combinatului de carne Carmez, Anatol Câșlaru, acuza compania Optim-Comerț (parte a grupului Zernoff) că ar fi participat la un atac raider asupra întreprinderii. În acea perioadă, unul dintre membrii consiliului „Basarabia-Nord” și al conducerii Zernoff, Dmitri Țacenco, a condus Carmez, timp în care Câșlaru se afla în arest – despre care acesta susținea că fusese orchestrat de Zernoff, în plină guvernare comunistă.

Mai mult, un raport al CCCEC (actual CNA) din 2010 privind schemele de monopolizare a pieței cărnii menționa explicit „Basarabia-Nord” și „Bio Alliance” SRL. Potrivit unor concurenți din industrie, protejați politic în perioada 2001–2009, grupul Zernoff și-ar fi consolidat controlul asupra pieței mezelurilor și importurilor de carne, devenind unul dintre actorii dominanți ai sectorului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII