Mii de oameni au strâns un milion de dolari pentru americanul care a stat 43 de ani în închisoare, nevinovat

02 Dec. 2021, 11:38
 // Categoria: Slider // Autor:  Dumitrita Culiuc
02 Dec. 2021, 11:38 // Slider //  Dumitrita Culiuc

Proiectul Midwest Innocence a creat un cont de donații pentru a-l ajuta pe Kevin Strikland să-și reînceapă viața, potrivit CNN. Acesta a fost exonerat pe 23 noiembrie, după 43 de ani petrecuți, pe nedrept, într-o închisoare din Missouri.

Statul Missouri oferă o compensație de 50 de dolari pe zi pentru deținuții exonerați pe baza probelor ADN, însă această măsură nu se aplică în cazul lui Strikland, astfel că organizația Midwest Innocence a demarat strângerea de fonduri în vară cu scopul de aduna măcar 7.500 de dolari. Astăzi, suma adunată trece de un milion. Numele lui Kevin Strickland se adaugă acum unei lungi liste de americani care au fost victime ale erorilor judiciare şi se numără printre cei care au petrecut cel mai mult timp după gratii.

Crima a avut loc în 1978, când patru oameni au fost împușcați în Kansas City, iar trei dintre ei au murit. Singura supraviețuitoare a atacului, Cynthia Douglas, care a murit ulterior în 2015, a depus mărturie împotriva lui Strickland, spunând că a fost la locul crimei în acel moment. Douglas a suferit o rană prin împușcare și a identificat cu poliția doi dintre atacatori. Pe Strickland l-a identificat abia o zi mai târziu, potrivit KSHB, citat de CNN, după ce i s-a sugerat că părul acestuia se potrivește cu descrierea lui Douglas despre unul dintre atacatori.

Femeia spunea că l-a identificat greșit pe Strickland din cauza consumului de coniac și marijuana. În ultimii 30 de ani, Cynthia Douglas a susținut că a făcut o greșeală și a încercat să determine eliberarea bărbatului. Potrivit Registrului naţional al exonerărilor, un proiect derulat de mai multe universităţi americane, cele aproximativ 2.500 de persoane eliberate de justiţie în ultimii treizeci de ani au petrecut în medie 13,9 ani în închisoare, cu o durată maximă de 47 de ani şi două luni.

Realitatea Live

05 Dec. 2022, 05:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Dec. 2022, 05:45 // Actual //  Lupu Eduard

Sectorul aviatic se îndreaptă către o altă eră. În următorul deceniu, taxiurile aeriene electrice ar putea revoluționa sectorul aviatic.

În ultima perioadă, tot mai multe companii din SUA, inclusiv mai multe startup-uri au început să dezvolte taxiuri electrice aeriene ce au ca scop să scoată maşinile de pe şosea şi să mute traficul în aer, transmite CNBC, citat de news.ro.

Un exemplu în acest sens este compania Delta Air Lines, care în luna octombrie s-a alăturat listei companiilor aeriene ce susţin startup-urile de tehnologie pentru vehicule electrice, cu o investiţie de 60 de milioane de dolari în Joby Aviation, o companie ce dezvoltă avioane electrice cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), destinate să funcţioneze ca serviciu de taxi aerian.

În 2021, când Joby şi-a anunţat planul de a-şi lansa taxiurile aeriene asemănătoare Uber până în 2024, a generat critici din partea analiştilor din industrie cu privire la capacitatea de a se lansa până la acea dată.

Dar investiţia Delta în Joby este un parteneriat de cinci ani pentru a opera eVTOL-uri exclusiv în reţeaua Delta.

United Airlines este, de asemenea, într-un parteneriat cu o startup cu sediul în Suedia, Heart Aerospace, pentru a avea avioane electrice care zboară pe rute regionale până în 2030, acesta adăugându-se altor două investiţii eVTOL ale companiei aeriene.

Una este de 15 milioane de dolari cu Eve Air Mobility, pentru 200 de avioane, iar cealaltă de 10 milioane de dolari cu Archer Aviation, pentru 100 de eVTOL.

American Airlines a investit 25 de milioane de dolari în Vertical Aerospace, o companie cu sediul în Marea Britanie, cu o comandă pentru 50 de avioane. În acest ritm, analiștii spun că taxiurile aeriene ar putea ajunge pe pieţe în anii 2030.

„În timp ce marile companii aeriene încheie acorduri cu startup-uri globale, este important să ne amintim că acestea sunt condiţionate. Depinde de certificarea acestor aeronave şi de cât de repede le pot fabrica companiile”, a declarat Savanthi Syth, director general de cercetare în capital, acoperind companiile aeriene globale şi mobilitatea la firma Raymond James.

Odată ce aceste avioane sunt certificate şi încep să-şi intensifice producţia, Syth a spus că dimensiunea potenţială a pieţei depinde în mare măsură de cât de aproape pot ajunge companiile eVTOL de unde sunt consumatorii.

Companiile vor ca eVTOL-urile să utilizeze infrastructura existentă pentru a funcţiona, cum ar fi crearea de ”vertistop-uri”, în cazul în care aeronavele aterizează deasupra clădirilor din zonele urbane pentru a transporta pe distanţe scurte sau ”vertiporturi”, care utilizează aeroporturile regionale pentru a transporta pe distanţe mai lungi, aproximativ peste 100 de mile.

Potrivit lui Syth, dacă companiile pot crea vertistop-uri şi vertiport-uri în apropierea consumatorilor din zonele rezidenţiale, atunci dimensiunea pieţei ar putea fi mare.

„Credem că veţi vedea operaţiuni mici ale eVTOL începând cu 2025, iar certificările vor începe, sperăm, în 2024. Dar pentru a vedea o mulţime de avioane zburând deasupra capului, probabil că va fi mai probabil în anii 2030”, a completat Syth.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău