Burberry Group Plc şi-a înlocuit directorul general şi şi-a suspendat dividendele, după ce declinul din industria luxului a zădărnicit eforturile brandului britanic de a rivaliza cu mărci de lux precum Chanel şi Louis Vuitton, scrie Bloomberg.
Jonathan Akeroyd va părăsi compania după mai puţin de doi ani şi jumătate, fiind înlocuit de Joshua Schulman, fost director general al Michael Kors, Coach şi Jimmy Choo. Preţul acţiunilor, care aproape s-a înjumătăţit de când Akeroyd a preluat conducerea în aprilie 2022, a scăzut cu peste 10% în primele şedinţe de tranzacţionare de la Londra.
Burberry şi-a suspendat, de asemenea, dividendele luni, declarând că încetinirea vânzărilor în sectorul de lux a persistat în iulie. Compania a declarat că, dacă situaţia continuă, va raporta o pierdere pentru primele şase luni ale anului, precum şi un profit anual sub aşteptări.
După o răcire a pieţei luxului, Burberry renunţă la planul său de a viza clienţii din segmentul high-end, îndreptându-şi atenţia către consumatorii mai puţin bogaţi. Compania a încercat să se repoziţioneze ca un brand de lux high-end, dar această redresare nu a dat roade.
Casa de modă a trecut de la un director de creaţie la altul şi, de asemenea, schimbând de asemenea directorii executivi în încercarea de a întineri brandul. Compania l-a angajat pe designerul Daniel Lee în octombrie 2022, la scurt timp după venirea lui Akeroyd.
Burberry s-a confruntat cu o serie de dificultăţi în ultimul deceniu, de la plecarea Angelei Ahrendts, care a fost creditată cu revigorarea mărcii. Ea a fost înlocuită de Christopher Bailey într-o mişcare care a provocat furia investitorilor, deoarece acesta a preluat un rol dublu de CEO şi director de creaţie.
Italianul Marco Gobbetti a fost angajat pentru a-l înlocui pe Bailey, prezentând o strategie de „ridicare” a celebrei case de modă, axând compania pe unitatea sa de genţi de mână şi accesorii din piele. Gobbetti l-a angajat pe compatriotul său Riccardo Tisci, renumit pentru activitatea sa la Givenchy, dar nu a reuşit să relanseze cu adevărat cererea pentru Burberry.