Networking de excepție: Victoriabank și AIESEC și-au unit forțele în sprijinul tinerilor

04 Oct. 2023, 16:22
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
04 Oct. 2023, 16:22 // Slider //  MD Bani

Victoriabank și AIESEC Moldova, două entități cu un puternic angajament în dezvoltarea tinerilor și a comunității, iarăși și-au unit forțele  pentru un eveniment deosebit. O inițiativă ce are drept scop de a aduce la un loc tineri ambițioși și specialiști cu experiență în diverse domenii, toți având în comun apartenența la marea familie AIESEC. Seara de networking nu a fost doar o ocazie de socializare, ci și o veritabilă punte pentru tinerii aflați în căutarea creșterii profesionale care au beneficiat din plin de experiența unei bănci de succes.

Levon Khanikyan, CEO Victoriabank, alumn AIESEC Armenia și AIESEC Germania, a împărtășit din vasta sa experiență bancară  și a vorbit despre provocările și oportunitățile actuale din industrie:

„Pentru a deveni un bun expert în domeniu, încurajez tinerii să opteze pentru programe de calificare suplimentară, să-și ia timpul necesar și să investească în ei. După ce le vor obține pe toate, cariera li se va schimba. Mă bucur că evenimentul a oferit absolvenților AIESEC o ocazie unică de a împărtăși experiențele lor și de a se conecta cu profesioniști din diverse domenii. Noi vom fi mereu deschiși să sprijinim tinerii, pentru că sunt o sursă inestimabilă de talente și potențial de creștere în lumea afacerilor.”

Într-o atmosferă degajată, discuțiile s-au axat pe importanța dezvoltării carierei, a evoluției pieței de muncă și a rolului esențial al leadership-ului în mediul de afaceri actual. Pe parcursul evenimentului, absolvenții AIESEC, cea mai mare organizație de tineret din lume, și oamenii de la Victoriabank au explorat diverse teme importante, învățând unii de la alții și stabilind legături profesionale durabile.

Noi nu ne-am întâlnit de vreo 20 de ani și acest eveniment ne-a oferit oportunitatea de a ne revedea. Este foarte interesant să aflăm unde este acum fiecare dintre noi, din ce țări vine sau ce face aici în Moldova. Astfel de întâlniri ne ajută să menținem conexiunea între foști colegi, dar și foști sau actuali prieteni”, a menționat Alexandru Iscenco, alumn AISEC și fondator GreenTech Rangers&MEGA.

 

Ar fi îmbucurător, dacă Victoriabank ar continua parteneriatul cu AIESEC, în general cu organizații de tineret, ca să dezvolte împreună diverse proiecte care vin cumva în interesul nostru. Initiațive pentru dezvoltarea educației, activități de divertisment, seri de networking, toate aceste proiecte ne deschid noi uși”, a spus Victoria Ulinici, alumnă AIESEC și specialist în Resurse Umane.

 

Victoriabank și echipa AIESEC Chișinău au semnat la începutul anului un parteneriat care vine în sprijinul tinerilor  din Republica Moldova prin promovarea leadership-ului și a abilităților antreprenoriale. Proiectul are scopul de a oferi resurse și oportunități pentru dezvoltarea personală și profesională a tinerilor, contribuind la crearea unei generații puternice și de succes în Moldova. Această colaborare a fost evidențiată prin succesul inițiativelor din februarie, în care angajații de la Victoriabank, profesioniști din diferite domenii, au participat activ la proiectele AIESEC în calitate de traineri și speakeri.

 

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII