Elon Musk a ales un om “clasic” de vânzări media venit din televiziune în rolul de CEO – semn că Twitter nu se poate încă “elibera” de nevoia de a fi pe placul marilor agenții și investitori în publicitate, susține Dragoș Stanca, expertul în domeniul digital.
„Așa cum sperau mulți naivi care credeau că, gata, a venit geniul care va demonstra lumii că se poate face performanță cu o rețea socială descentralizată, web3 based, cu milioane de useri super entuziasmați să plătească abonamente și pentru buline albastre de verificare.
Nope. The Internet (still) runs on ads. Și, din cauza asta, avem un spațiu web 2.0 destul de varză, cu 90% din bani alocați pe criterii discutabile de click și “engagement” obținut cu orice preț. La figurat”, a punctat Stanca.
La propriu, înseamnă cel mai mic preț posibil – deci cât mai mulți bani dați intermediarilor si cât mai puțini, spre deloc, pe cât posibil – celor care produc conținut bun pentru oameni și pentru societate (nu doar pentru instincte primare, algoritmi si ad tech).
Stanca afirmă că noul CEO mai are și alte calități. Una dintre ele fiind că e fană declarată a lui Elon și a doua că e bine conectată politic (a fost numită de Trump și păstrată de Biden în poziția de consilier al Președintelui – în domeniul sport și nutriție).
Interesant de urmărit – îmi pare greu de crezut că va funcționa pe termen măcar mediu tandemul dintre un rebel fascinat de atenție și o corporatistă pur sânge venită din lumea publicității media “tradiționale” (a fost media planner, la începutul carierei). We’ll see.