O companie cu articole pentru copii din România vrea să cucerească piața din Republica Moldova

26 Dec. 2021, 13:01
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
26 Dec. 2021, 13:01 // Bani și Afaceri //  bani.md

Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri locale axată pe comercializarea produselor pentru copii, are în plan, pentru 2022, deschiderea de showroom-uri, în franciză, în Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa şi consolidarea prezenţei online pe piaţa din Ungaria. Adinish a deschis anul acesta prima franciză în Cluj, după showroom-ul din Bucureşti, iar dincolo de Ungaria, Republica Moldova este o altă piaţă externă luată în considerare pentru extindere.

Atât eu, cât şi soţul meu, Ture, lucrăm în industria puericulturii de mai bine de 15 ani şi activăm într-un domeniu pe care l-am profesat şi unde avem o expertiză la nivel internaţional, aşadar experienţa noastră şi detectarea unei lipse şi nevoi în piaţa românească de profil au dat naştere conceptului Adinish”, spune Adina Foldager, fondatoarea Adinish. Pregătirile pentru lansarea Adinish au început din 2017, dar în mai, 2018, afacerea deja făcea primii paşi.

Mai departe de anul acesta, planurile Adinish sunt de a creşte şi mai mare. ”Pentru 2022 plănuim deschiderea showroom-urilor Adinish în oraşele Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa în regim de francize. Chişinău, de asemenea, reprezintă un oraş de interes pentru noi. Din ianuarie 2022, ne extindem prezenţa online în Ungaria şi în funcţie de nivelul de acceptare, intenţionăm deschiderea unui showroom propriu în Budapesta”, scrie Ziarul Financiar.

Realitatea Live

19 Aug. 2025, 11:19
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2025, 11:19 // Actual //  bani.md

Campania electorală și perioada electorală dinaintea alegerilor. Care este diferența? Codul Electoral definește clar ambele sintagme. Potrivit reglementărilor, campania electorală este perioada de activitate în care candidații desfășoară activități pentru a-i determina pe alegători să-și exprime voturile pentru ei. 

Perioada electorală reprezintă timpul cuprins între ziua când s-a stabilit data scrutinului și cea în care sunt confirmate rezultatele alegerilor, însă acest interval nu poate fi mai mare de 120 de zile. Data începerii perioadei electorale se stabilește prin hotărâre a Comisiei Electorale Centrale. 

Pentru alegerile parlamentare de pe 28 septembrie, perioada electorală a început pe 14 iulie. Până la începerea campaniei electorale, pe 29 august, vor fi desemnați și înregistrați candidații pentru funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova.  

Tot în perioada electorală se vor constitui organele electorale ierarhic inferioare, vor fi organizate instruiri pentru funcționarii electorali și alți subiecți electorali, vor fi desfășurate activități de informare pentru alegători, se vor actualiza listele electorale, se vor pregăti modelele buletinelor de vot și alte materiale necesare. 

Campania electorală va începe oficial pe 29 august.