O închisoare abandonată din Italia va deveni „atracție turistică în stil Alcatraz” cu pensiuni, muzeu și cocktail bar

23 Iun. 2021, 11:24
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
23 Iun. 2021, 11:24 // Au Bani //  MD Bani

O fostă închisoare din Italia urmează să fie transformată într-o imensă atracție turistică similară cu Alcatraz din SUA. Renovarea va costa 70 de milioane de euro. Aici va construit un muzeu, pensiuni și un cocktail bar, de asemenea, vor fi disponibile și tururi ale închisorii.

Situată în Santo Stefano, mica insulă poate fi accesată doar de scafandri sau pescari, fără drumuri principale pentru turiști. Este înconjurată de stânci și naufragii din cel de-al doilea război mondial.

Închisoarea a fost folosită anterior pentru a găzdui prizonieri, în special în anii 1930 și 1940 conduși de guvernul fascist, iar trecutul înfiorător i-a văzut pe cei care au fost duși acolo torturați, iar câțiva care au încercat să scape s-au înecat.

Până în anii 1950, a fost transformată într-o închisoare mai obișnuită, cu un cinematograf și un teren de fotbal construit, precum și o brutărie și chiar magazine pentru a permite prizonierilor să practice o meserie precum zidar sau bucătar.

Prizonierii puteau chiar să-și folosească propria monedă pentru a face cumpărături și li se permitea să își vopsească camerele.

Închisoarea s-a închis în cele din urmă în 1965 și a fost abandonată.

La moment, excursiile pe insulă sunt limitate și implică o drumeție abruptă de 40 de minute și poate avea loc numai atunci când marea nu este agitată.

Cu toate acestea, locația îndepărtată poate provoca probleme turiștilor care doresc să viziteze,

Silvia Costa, oficialul italian care supraveghează proiectul, a declarat pentru CNN Travel: „Nu există lumină, nu există apă curentă. Accesul este dificil”.

În urma renovării va fi deschis un „muzeu multimedia în aer liber”, cu o expoziție ambulantă a închisorii.

De asemenea, urmează să fie construit și un hotel cu 30 de camere.

Alte planuri includ transformarea clădirii în formă de spectacol de cai într-un spațiu de spectacole și evenimente.

De asemenea, ei speră să deschidă un cocktail bar până în 2025, construit acolo unde era brutăria – cu vedere la Muntele Vezuviu.

Dl Costa a spus: „Vrem ca insula să atragă vizitatori pe tot parcursul anului, nu doar în lunile aglomerate de vară.

„Turismul trebuie să fie durabil, dar Santo Stefano va fi mai mult decât atât.”

„Va fi un hub pentru academicii mondiali care se vor întâlni să discute probleme cheie, cum ar fi politicile verzi, drepturile omului, libertatea de exprimare, cetățenia europeană și dialogul mediteranean.”

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală