Păzea pentru moldovenii care vor să cumpere mașini din România! Topul mărcilor care au cel mai des km dat înapoi

25 Ian. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
25 Ian. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

Compania de date auto carVertical a făcut cel de-al 4-lea studiu anual în România pentru a afla care modele de maşini au cel mai frecvent kilometrajul dat înapoi.

Audi A8 este maşina din România al cărei kilometraj este cel mai frecvent dat înapoi – 16,25% dintre toate modelele verificate. Un procentaj semnificativ care sugerează că 1 din 6 Audi A8 aflate în ţară ar putea avea kilometrajul original falsificat, notează mediafax.ro.

Porsche Cayenne (15,55%), Audi A7 (15,05%), Porsche Panamera (14,78%) şi Volkswagen Phaeton (13,27%) nu sunt cu mult în urmă.

Din topul celor 20 de modele de maşini din România cu odometrul dat înapoi cel mai frecvent, 5 sunt produse de Audi. Există o cerere puternică pe piaţă pentru vehicule rulate de ultimă generaţie în stare bună, ceea ce explică de ce Audi-urile sunt atât de populare printre escroci.

„7,82% dintre toate maşinile verificate pe carVertical în România au avut odometrul falsificat, iar valoarea medie cu care contoarele de parcurs au fost date înapoi a fost de peste 85.000 de kilometri. Cumpărarea unei maşini cu kilometrajul dat înapoi se traduce întotdeauna în cheltuieli de funcţionare imprevizibile şi o depreciere accelerată a valorii maşinii”, explică Matas Buzelis, directorul de comunicaţii al companiei şi expert în automobile.

De multe ori este mai uşor să dai înapoi citirile odometrelor care aparţin unor vehicule moderne, deoarece necesită mai puţin efort fizic. Având în vedere că totul este conectat, este doar o chestiune de a dispune de echipamentul potrivit pentru ca infractorii să ajusteze odometrul şi să crească artificial valoarea unei maşini. Experţii avertizează că poate fi dificil să detectezi un caz în care kilometrajul a fost dat înapoi fără să cercetezi istoricul unei maşini second-hand.

Din topul celor 20 de modele de maşini cu odometrul dat înapoi cel mai frecvent din România, 14 sunt considerate de clasă premium, ceea ce înseamnă că vehiculele din clasa economică au odometrul modificat mai rar.

Modificarea citirilor contorului de parcurs ale mărcilor premium precum Audi, Volvo, Porsche, Land Rover sau Mercedes-Benz le permite escrocilor să câştige mai mulţi bani. De asemenea, nu vor să rişte să fie prinşi de autorităţi pentru un profit de câteva sute de euro la vânzarea unui hatchback cu kilometrajul falsificat.

Audi A5 este maşina al cărei odometrul este cel mai rar modificat fraudulos, cu o cotă de 7,17%, ceea ce înseamnă că este de 2 ori mai riscant să cumperi un Audi A8 decât un A5.

Mercedes-Benz E-Class (7,61%), Volkswagen Amarok (7,73%), Mercedes-Benz CLS-Class (7,76%) şi Volkswagen Touareg (7,77%) se numără şi ele printre vehiculele al căror kilometraj este cel mai rar dat înapoi.

Top 20 maşini care au cel mai des kilometrajul dat înapoi

1. Audi A8 – 16,25%
2. Porsche Cayenne – 15,55%
3. Audi A7 – 15,05%
4. Porsche Panamera – 14,78%
5. Volkswagen Phaeton – 13,27%
6. Opel Insignia – 12,92%
7. Toyota Prius – 12,62%
8. Porsche Macan – 11,35%
9. Volkswagen CC – 11,06%
10. Jaguar XF – 9,74%
11. Mercedes Benz S-Class – 9,60%
12. Audi TT – 9,03%
13. Audi A6 – 8,68%
14. BMW 6 Series – 8,12%
15. Land Rover Range Rover – 8,00%
16. Volkwagen Tourareg – 7,77%
17. Mercedes Benz CLS-Class – 7,76%
18. Volkwagen Amarok – 7,73%
19. Mercedes-Benz E-Class – 7,61%
20. Audi A5 – 7,17%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală