Pilotul moldovean care se joacă pe cer cu avioane adevărate anunță conexiunea din Chișinău cu zborul spre New York

05 Ian. 2024, 13:14
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
05 Ian. 2024, 13:14 // Actual //  bani.md

Compania aeriană low-cost HiSky anunță că a introdus în sistemul de rezervări posibilitatea de achiziție directă a zborurilor către New York, cu plecare de pe aeroporturile din Cluj și din capitala Republicii Moldova. Astfel, programul zborurilor care fac legătura între aceste orașe și București a fost adaptat, astfel încât durata conexiunii să fie de numai o oră și 10 minute, timpul estimat pentru a ajunge la poarta de îmbarcare pentru zborul programat București, Henri Coandă – JFK, New York.

Drept urmare, în fiecare zi de luni, miercuri, vineri și sâmbătă, pasagerii din vestul țării și din Republica Moldova se vor îmbarca de pe aeroportul de plecare la ora 6:30 și vor ateriza la New York la ora locală 11:35, cu o durată totală a călătoriei, care include conexiunea, de numai 12 ore.

„Principalul avantaj pentru pasagerii care vor alege să călătorească în Statele Unite cu un zbor HiSky este lipsa riscurilor asociate călătoriilor cu escală, precum pierderea legăturii sau a bagajelor. Pentru achiziționarea unei călătorii din Cluj sau Chișinău, cu conexiune la București, aceștia vor efectua o singură rezervare în sistemul companiei, astfel încât asigurarea legăturii până la destinația finală și transferul bagajelor de cală rămân în responsabilitatea HiSky”, transmite compania.

Pentru un zbor din Cluj-Napoca către New York, prețurile pornesc de la 379 euro/segmentul de zbor, iar pentru aceeași destinație, pasagerii care pleacă din Chișinău vor plăti un tarif începând cu 375 euro.

Amintim că, din București, biletele sunt disponibile la preț de la doar 349 de euro/sens.

„Aeroportul din București a devenit principalul hub HiSky însă, așa cum le-am promis pasagerilor noștri, ne dorim să oferim opțiuni avantajoase de călătorie pentru locuitorii din întreaga regiune. Am introdus, anul trecut, facilitatea zborurilor cu legătură pentru a oferi acces la întreaga noastră rețea de rute pasagerilor din țară și din Republica Moldova. Crearea legăturilor către SUA vine ca un pas natural, mai ales că vorbim despre această destinație inaccesibilă până acum și mult așteptată atât de comunitatea de business, cât și de turiști și diaspora. Am lucrat mult la optimizarea programului de zbor pentru a putea atinge acest nivel de coordonare perfectă între legături, menținând totuși ore de plecare accesibile, dimineața, și timp suficient pentru transfer, fără a prelungi prea mult durata totală a călătoriei. Am reușit să creăm o experiență lipsită de orice complicații, de la rezervare și până la aterizarea la destinația finală, astfel încât pasagerii să nu resimtă diferențe semnificative între zborul direct și cel cu legătură, nici în ceea ce privește prețul biletului, nici efortul călătoriei.”, spune Iulian Scorpan, CEO HiSky.

Primul zbor al companiei HiSky către New York este programat să aibă loc vineri, 7 iunie. Destinația va fi operată cu patru frecvențe pe săptămână, în zilele de luni, miercuri, vineri și sâmbătă cu retur în aceleași zile, iar zborul transatlantic, de la București, va avea o durată de puțin peste 10 ore. Biletele sunt disponibile pentru două clase de servicii, economic și business, în rezervare fiind incluse o masă caldă și o gustare, pentru fiecare pasager. Zborurile București Otopeni –  New York, JFK, vor fi efectuate cu o aeronavă wide-body modernă, Airbus A330-200, care oferă pasagerilor, pe lângă posibilitatea călătoriei fără escală și acces la conținut multimedia, pe întreaga durată a călătoriei.  Alături de pasagerii din Cluj și Chișinău, compania aeriană a introdus opțiunea zborurilor către SUA, în același condiții, cu legătură la București, și pentru persoanele care au ca aeroport de pornire Tel Aviv, Israel Conexiunea pentru acești pasageri fiind disponibilă în fiecare zi de joi și duminică, cu tarife de la 405 euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală