Planul MAI a dat roade. Coada tirurilor de la punctul de trecere a frontierei Leușeni-Albița s-a redus în jumătate

14 Iun. 2022, 09:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
14 Iun. 2022, 09:42 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Coada de camioane de marfă, care așteaptă să treacă granița de stat către România, s-a redus în jumătate odată cu demararea acțiunilor propuse de Ministrul Afacerilor Interne (MAI), la punctul de frontieră Leușeni-Albița.

Potrivit MAI, în prezent, rândul camioanelor măsoară o lungime de 3 km, față de sâmbătă, când coada de așteptare pentru formalități era de peste 6 km lungime.

„Acest lucru se datorează vizitei în teren a ministrei, Ana Revenco, la Leușeni și Albița, unde a reunit echipele tehnice din Moldova pentru a reuși operaționalizarea cât mai urgentă a proiectului pilot de control în echipele mixte la frontiera Leușeni-Albița. Astfel, Revenco a evaluat situația în teren împreună cu reprezentanți ai Poliției de Frontieră, Serviciului Vamal, ANSA, Ministerul de Externe și ANTA. Echipa de specialiști a făcut un inventar al procedurilor și proceselor necesare pentru a operaționaliza punerea în practică a proiectului de control mixt la frontiera Leușeni-Albița și a fost stabilită logistica necesară pentru echipa Republicii Moldova, care va face controlul din teritoriul românesc, în cadrul proiectului pilot”, anunță MAI.

Totodată, MAI informează că pregătește mai multe documente spre aprobare, pentru ședința de mâine, 14 iunie a Comisiei Situații Excepționale, care vor permite funcționarilor din Republica Moldova să lucreze instituționalizat pe teritoriul României, precum și alte măsuri pentru a face posibilă acțiunea echipelor de control mixte la frontiera Leușeni-Albița.

„În acest moment, la intrarea la punctul de frontieră Leuşeni sunt 151 camioane de mare tonaj, iar fluxul este în creștere, lungimea cozii de tiruri fiind de 3 km. Numărul polițiștilor de frontieră și al lucrătorilor vamali care lucrează în tură, în acest punct de frontieră, a fost suplimentat cu 20%. La Leușeni controlul vamal se procesează cu un scaner și un cântar. De asemenea, Republica Moldova este pregătită cu realocarea unui scaner pentru punctul de frontieră Leușeni-Albița, pentru a fi montat în teritoriul României, în perimetrul în care se va desfășura controlul mixt la frontiera de stat. Pentru realizarea acestui lucru, este necesar ca partea română să ofere condiții tehnice și logistice pentru operarea scanerului în bune condiții”, se mai arată în nota informativă a MAI.

Situația procesării controalelor vamale la frontiera Leușeni – Albița arată în felul următor:

  • 10 iunie 2022 – au fost procesate 152 tiruri cu marfa și alimente;
  • 11 iunie 2022 – au fost procesate 268 tiruri cu marfa și alimente;
  • 12 iunie 2022 – au fost procesate 320 tiruri cu marfa și alimente;
  • 13 iunie 2022 – până la ora 13:00 – au fost procesate 218 tiruri cu marfă și alimente.

Menționăm că, MAI a intervenit în rezolvarea situației din punctul de frontieră Leușeni-Albița, din cauza numărului mare de camioane care așteptau să treacă frontiera de stat. Concomitent, MAI a intervenit și în celelalte puncte ale frontierei de stat cu România, pentru reducerea pe cât posibil a timpilor de așteptare.

În săptămâna curentă, autoritățile moldovene continuă discuțiile cu partea romană pentru operaționalizarea efectivă a controlului prin echipele mixte în punctul de trecere a frontierei Leușeni-Albița.

Realitatea Live

06 Oct. 2022, 17:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
06 Oct. 2022, 17:51 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) anunță despre construcția a unui apeduct pentru orașele Strășeni și Călărași. Pentru proiectul de lege privind declararea utilității publice de interes național a lucrărilor de construcție a apeductului magistral Chișinău – Strășeni – Călărași și-au dat votul 53 de deputați.

Potrivit lui Andrei Spînu, apeductul va asigura transportul apei potabile către mai multe localități din centrul țării, pe o lungime de circa 53 km.

Apeductul va traversa localitățile:

  • Vatra, Ghidighici și mun. Chișinău;
  • Vorniceni, Bucovăț, Tătărești, Pănășești, Roșcani, Sireți, Gălești, Căpriana și mun. Strășeni;
  • Vărzăreștii Noi, Nișcani, Tuzara, Pitușca și or. Călărași din r. Călărași;

Proiectul este susținut financiar de Guvernul Federal German prin intermediul KfW sub formă de grant în valoare de 25 milioane de euro, iar contribuția Guvernului Republicii Moldova este de aproximativ 3 milioane de euro, prin Fondul Național de Dezvoltare Regională.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău