Prețurile la alimente au scăzut ușor în octombrie la nivel global

03 Nov. 2023, 13:16
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Nov. 2023, 13:16 // Actual //  Lupu Eduard

Indicele global al preţurilor produselor alimentare a coborât în luna octombrie la cel mai redus nivel din ultimii doi ani şi jumătate datorită scăderilor înregistrate la prețul zahărului, cerealelor, uleiurilor vegetale şi cărnii, a anunţat vineri Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO).

FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înregistrate la un coş de alimente format din cereale, uleiuri vegetale, lactate, carne şi zahăr, arată Reuters.

În luna octombrie 2023, indicele s-a situat la o medie de 120,6 puncte, în scădere cu 0,5% faţă de nivelul de 121,3 puncte înregistrat în luna septembrie. Valoarea din luna octombrie 2023 este cu 10,9% sub cea din urmă cu 12 luni şi totodată cel mai redus nivel înregistrat după luna martie 2021.

Conform FAO, preţurile mondiale la cereale au scăzut cu 1% în luna octombrie comparativ cu septembrie, în principal ca urmare a scăderii cotaţiilor la orez şi grâu. Scăderi de preţuri au fost înregistrate şi la uleiuri vegetale (minus 0,7%), zahăr (minus 2,2%) şi carne (minus 0,6%).

Singurul produs alimentar la care preţurile internaţionale au crescut de la o lună la alta sunt lactatele, care s-au scumpit cu 2,2% în luna octombrie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău