Prima criză europeană de la începutul războiului. Austria înfige un cuțit în spatele României, făcând jocul Rusiei

09 Dec. 2022, 04:32
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
09 Dec. 2022, 04:32 // Actual //  bani.md

Klaus Iohannis și Nicolae Ciucă sunt responsabili pentru acest eșec. Au început negocierile târziu, au folosit aderarea la spațiul Schengen ca pe un colac de salvare a unei guvernări mediocre, l-au ținut în brațe pe Lucian Bode, un ministru depășit total de complexitatea discuțiilor.

Uniunea Europeană trece prin cel mai dificil moment de la declanșarea invaziei din Ucraina. Din păcate, solidaritatea s-a rupt într-o negociere ce s-a purtat în jurul României și Bulgariei.

După declarația lui Klaus Iohannis se poate spune că relațiile dintre țara noastră și Austria s-au deteriorat grav, iar vina nu este a Bucureștiului.

„Lipsa consensului de astăzi în ceea ce privește aderarea României la Schengen, pe fondul opoziției Austriei, este profund nedreaptă pentru țara noastră și cetățenii români”, a anunțat Iohannis.

„România merita să primească un vot favorabil. O confirmă datele solide, rezultatele misiunilor recente de evaluare ale statelor membre și instituțiilor europene. Un singur stat membru a ales să ignore aceste realități și să blocheze unanimitatea europeană, în mod inexplicabil și dificil de înțeles pentru întreaga Uniune Europeană”, a mai spus președintele României.

„Atitudinea regretabilă și nejustificată a Austriei din cadrul reuniunii de astăzi riscă să afecteze unitatea și coeziunea europene, de care avem atât de multă nevoie mai ales în actualul context geopolitic”, a subliniat șeful statului.

Neacceptarea celor două țări în Schengen, deși atât Comisia Europeană cât și Parlamentul European au cerut acest lucru, mai mult, fiind primită Croația în urma unei înțelegeri pe sub masă între Austria și Olanda, va face să prăbușească susținerea proiectului european în România.

Austria, nedreaptă și cinică

Klaus Iohannis și Nicolae Ciucă sunt responsabili pentru acest eșec. Au început negocierile târziu, au folosit aderarea la spațiul Schengen ca pe un colac de salvare a unei guvernări mediocre, l-au ținut în brațe pe Lucian Bode, un ministru depășit total de complexitatea discuțiilor.

Dar principala problemă a fost poziția guvernului austriac, una nedreaptă și lipsită de orice respect față de România și de eforturile pe care le-a făcut țara noastră pentru o „uniune mai bună”.

„Ce vedem azi în poziția guvernului Austriei este cinism la rang de politică de stat, fața hidoasă a populismului și politicieni pentru care parteneriatul e bun doar atunci când servește intereselor proprii”, a anunțat Dacian Cioloș, fost prim-ministru al României și europarlamentar REPER.

Dacă un om politic moderat are o astfel de poziție, e simplu să realizăm cât de mare e frustrarea și furia la toate nivelele societății.

Karl Nehammer, cancelarul Austriei, și Gerhard Karner, ministrul de Interne, au dat dovadă de un pronunțat infantilism politic, folosind un populism ieftin – învinovățirea românilor pentru problemele austriecilor, sperând că se vor salva la viitoarele alegeri.

”În acest moment, e un fapt confirmat că Austria are o problemă cu România, considerând-o țară de mâna a treia. Acest lucru va provoca reacții din partea opiniei publice şi a partidelor politice… Nu vă închipuiți că vom trece ca şi cum nu s-a întâmplat nimic. S-a întâmplat o chestiune gravă care va trebui să aibă consecințe. Care vor fi acestea, vom discuta în următoarele ore şi zile”, a declarat Rareș Bogdan (PNL), europarlamentar.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală