Producătorul de automobile Volvo se pregăteşte să se listeze pe bursa din Stockholm. Ce înseamnă asta pentru companie

04 Oct. 2021, 17:32
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
04 Oct. 2021, 17:32 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Volvo Cars, producătorul suedez de vehicule deţinut de Zhejiang Geely Holding Group din China, se pregăteşte să demareze procedurile pentru o ofertă publică iniţială (IPO), putând să anunţe astăzi planurile de listare pe bursa din Stockholm, mişcare ce ar evalua compania la 21,5 de miliarde de euro, potrivit MarketWatch.

Listarea ar reprezenta una dintre cele mai impresionante redresări din istoria industriei auto. Ford Motor, chinuit de efectele crizei financiare, a vândut firma suedeză către Geely pentru 1,8 miliarde de dolari în 2010, scrie Ziarul Financiar.

Volvo a beneficiat de-a lungul timpului de un brand definit prin siguranţă. Însă la momentul vânzării, linia de produse a companiei nu reuşea să incite interesul cumpărătorilor de maşini. Geely a finanţat recuperarea producătorului suedez în ultimul deceniu, făcând din China o piaţă potrivită brandului Volvo.

Astăzi, Volvo se află pe profit, cu un plan de dezvoltare de vehicule electrice care se află cu mult în faţa unor rivali din interiorul pieţeo, iar brandul companiei a intrat din nou în tendinţele din Statele Unite şi alte părţi ale lumii.

Producătorul concurează acum cu branduri premium din Germania, precum Bayerische Motoren (care construieşte vehiculele BMW), Volkswagen AG şi Daimler.

În prima jumătate a anului, Volvo a raportat o creştere de 41% a vânzărilor prin comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2020, la 380.757 de maşini. Vânzările din SUA au crescut cu 47% la 63.754 de automobile.

Realitatea Live

21 Oct. 2021, 17:06
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Oct. 2021, 17:06 // Actual //  Lupu Eduard

Operatorul de transport și sistem din România, Transgaz, a anunțat miercuri că, începând cu aceeași zi, oferă capacitate de rezervare disponibilă în punctul de interconectare (PI) Ungheni, pentru companiile dispuse să exporte (sau să importe, însă nu este cazul dat fiind criza de la Chișinău) gaze în Republica Moldova. Rămâne de văzut dacă vor exista companii interesate și dacă Chișinăul este dispus să plătească prețul de pe bursele din România, destul de ridicat în comparație cu cel pe care-l avea negociat până în acest an cu Gazprom.

Gazoductul Ungheni-Chișinău, prin care România poate exporta gaze naturale în Republica Moldova, a fost pus în funcțiune de la 1 octombrie 2021 și poate asigura întregul necesar de consum de peste Prut, cu excepția Transnistriei, rămânând doar ca furnizorii interesați să înceapă să nominalizeze volumele pe care vor să le vândă, anunțase marți directorul Departamentului Strategie și Management Corporativ al operatorului sistemului național de transport Transgaz, Elisabeta Ghidiu, la videoconferința Profit.ro Oil&Gas – “Unde sunt gazele din Marea Neagră când avem mai mare nevoie?”, citată de profit.ro.

Pentru anul gazier în curs, Transgaz precizează că vor fi oferite produse de capacitate fermă grupată zilnice, lunare și trimestriale, și intrazilnice, pe ambele direcții de transport. În situația în care, la licitațiile zilnice, oferta de capacitate fermă grupată a fost epuizată, sau nu a fost oferită, Transgaz va oferi produse de capacitate întreruptibilă pentru ziua următoare. Miercuri, la prima licitație organizată, Transgaz a oferit o capacitate de export de aproximativ 55 mii MWh/zi, la un tarif de ieșire de 0,004275 RON/KWh/zi, plus unul de intrare de 0,00835 lei moldovenești/KWh/zi (0,00205 RON/KWh/zi) perceput de Vestmoldtransgaz (filiala Transgaz din Republica Moldova). În ceea ce privește capacitatea de import oferită, și aceasta de două ori mai mică, de aproximativ 21,2 MWh/zi, la un tarif de ieșire, perceput de Vestmoldtransgaz, de 0,00923 lei moldovenești/KWh/zi (0,00227 RON/KWh/zi), și unul de intrare, perceput de Transgaz, de 0,00445 RON/MWh/zi).

Așa cum a scris Profit.ro, Transgaz se teme că volumul de gaze ce urmează a fi scos la tranzacționare iarna aceasta pe platformele Bursei Române de Mărfuri (BRM) va fi unul insuficient și vrea să cumpere cantitatea de gaze necesară echilibrării Sistemului Național de Transport (SNT) din import.

Singura variantă în care Republica Moldova s-ar putea alimenta cu gaz din România pare a fi majorarea importurilor prin punctul de interconectare de Negru Vodă, pe unde intră în țară gaz rusesc din TurkStream, dar pentru aceasta este nevoie de “acordul” Gazprom.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie