Punctele de trecere a frontierei cu România sunt supra solicitate

10 Mai 2022, 15:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
10 Mai 2022, 15:30 // Actual //  Lupu Eduard

Potrivit informațiilor, agenții economici din Republica Moldova, care anterior exportau mărfuri spre Ucraina s-au reorientat spre piața din UE, din acest considerent posturile vamale situate pe frontiera moldo-română au devenit supra solicitate. Totodată, fluxul s-a majorat deoarece unii transportatori din Ucraina optează pentru tranzit cu marfă prin Republica Moldova.

Serviciul Vamal al Republicii Moldova informează că, la această oră se atestă un trafic sporit de camioane cu marfă în posturile vamal Sculeni PVFI rutier (2010), Leușeni PVFI rutier (2030) și Giurgiulești 1 PVFI rutier (3020), pe sensul de ieșire din Republica Moldova, nemijlocit intrarea spre România.

Menționăm, că la moment Serviciul Vamal poate procesa toate tranzacțiile, însă, având în vedere că teritoriul între cele două posturi (MD-RO) este supraaglomerat, deoarece autocamioanele (deja procesate de către partea MD) așteaptă rândul pentru a intra în postul vamal Albița, trecerea și la alte auto marfare nu este posibil de permis, până la acordarea liberului de vamă de către partea română.

Reiterăm, că potrivit informațiilor, agenții economici din Republica Moldova, care anterior exportau mărfuri spre Ucraina s-au reorientat spre piața din UE, din acest considerent posturile vamale situate pe frontiera moldo-română au devenit supra solicitate. Totodată, fluxul s-a majorat deoarece unii transportatori din Ucraina optează pentru tranzit cu marfă prin Republica Moldova.

În conformitate cu datele din Sistemul Informațional al Serviciul Vamal se constată pe frontiera moldo-română o creștere semnificativă a numărului de declarații vamale perfectate la export,  fiind înregistrată o creștere cu 73% față de intervalul corespondent al anului 2021 [2], și din acest considerent se atestă un flux sporit de camioane cu marfă la posturile vamale de frontieră.

În aceeași ordine de idei, urmare a analizei traversărilor de mijloacelor de transport prin posturile vamale pe frontieră moldo-română, segmentul rutier: Costești, Lipcani, Sculeni, Leușeni, Cahul și Giurgiulești,  în perioada 23.02.2022 – 10.05.2022, se constată o creștere semnificativă față de numărul de mijloace de transport care au traversat frontiera moldo-română în același interval de timp a anului 2021 (de la 275469 mijloace de transport în 2021 la 620818 mijloace de transport în 2022).

Serviciul Vamal întreprinde toate măsurile pentru fluidizarea traficului transfrontalier de mărfuri și face apel către transportatori să manifeste spirit de înțelegere.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău