„Retail & FMCG Market în Republica Moldova 2024” revine cu o nouă ediție la Chișinău

13 Feb. 2024, 14:54
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
13 Feb. 2024, 14:54 // Slider //  bani.md

„Retail & FMCG Market în Republica Moldova 2024”, revine la Chișinău. Evenimentul, aflat la cea de-a VI ediție, se va desfășura în data de 29 februarie 2024, între orele 09:00 și 17:00, la Digital Park, Chișinău. Evenimentul de business to business propune o radiografie a pieței de comerț modern din Republica Moldova, cu accent pe anticiparea tendințelor și oportunităților de creștere pentru producătorii din industria de alimente și băuturi, și comercianți.

Conferința „Retail & FMCG Market în Republica Moldova 2024” aduce în discuție tematici de actualitate, printre care:

  • Asigurarea creșterii sustenabile a producătorilor de alimente și băuturi din Republica Moldova și a comerțului modern, în contextul pregătirii pentru aderarea la UE;
  • Încurajarea competitivității producătorilor locali și strategii ale marilor comercianți pentru promovarea produselor locale.
  • Analiza schimbărilor așteptate în comportamentul de consum al cumpărătorilor de bunuri de larg consum din Republica Moldova, în concordanță cu tendințele europene actuale.

Printre primii speakeri care au confirmat participarea la conferința organizată de Modern Buyer se numără:

  • Veronica Arpintin, Secretar de Stat, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării;
  • Primož Vehar, Project Team Leader, EU-MD Association project;
  • Angela Cijevschi, CEO, Xplane Market Research Agency;
  • Daniela Popescu, Retailer vertical Leader, NielsenIQ;
  • Gemma Nicolaescu, Director “RetailZoom Marketing Research” Moldova;
  • Igor Stratan, Director Departament reţea şi canale alternative, Moldindconbanck;
  • Oana Lungu, Purchasing Executive Director, Kaufland România & Moldova;
  • Maria Movileanu, Director Comercial Linella;
  • Fedyir Rybalko, Sustainable Fresh Produce Logistics Consultant RCSA/USAID;
  • Alexandru Pasat, Sales Director, Efes Moldova.

În deschiderea evenimentului, reprezentanți ai autorităților statului vor prezenta cifre și analize noi cu privire la comerțul modern, dar și mesaje cu privire la viziunea, prioritățile și programele Guvernului Republicii Moldova, care au ca scop creșterea competitivității producătorilor moldoveni pe piața internă și pe piața europeană, precum și pentru încurajarea unei mai intense și mai bune conlucrări între producători și lanțurile de magazine din Moldova.

Agenda evenimentului:

  • Prezentări ale speakerilor invitați, cu accent pe analize de piață, realizate de autoritățile locale, dar și de agențiile private de cercetare de piață.
  • Prezentări ale speakerilor invitați privind aspecte, precum: creșterea sustenabilă, promovarea produselor locale și strategiile lanțurilor de retail.
  • Pauze de business networking pentru facilitarea dialogului între furnizori și reprezentanții marilor rețele comerciale, în cadrul expoziției cu standuri pregătită cu acest prilej.

„Retail & FMCG Market în Republica Moldova 2024” include o expoziție dedicată producătorilor, precum și furnizorilor de soluții și servicii, destinate sectorului Retail și FMCG și reprezintă o oportunitate pentru furnizorii de soluții și servicii pentru sectorul FMCG de a interacționa cu producătorii și reprezentanții marilor rețele comerciale, contribuind la dezvoltarea și consolidarea pieței locale.

„Invităm alături de noi factori de decizie din business, manageri, antreprenori și reprezentanți ai autorităților de stat din Republica Moldova, alături de reprezentanți ai sectoarelor cheie, cum ar fi producători/furnizori de bunuri de larg consum, rețele de retail modern, distribuitori în Retail și HoReCa, companii de ambalaje, logistică și transport, producători de FMCG din România și agenții de cercetare de piață”, se arată în invitația companiei.

Despre Modern Buyer

Prezentă pe piața presei de business din România de peste 16 ani, Modern Buyer este o platformă independentă de informații pentru businessul de Retail și FMCG. Jurnaliștii platformei Modern Buyer acționează activ pentru promovarea producătorilor din Republica Moldova, implicându-se în diverse proiecte de educare și informare a exportatorilor moldoveni pentru a accede pe piața românească și europeană. Modern Buyer se bucură de încrederea unor organizații locale, precum: USAID, Oficiul Național al Viei și Vinului, Moldova Fruct, Asociația Pomușoarele Moldovei ș.a.

Realitatea Live

04 Iun. 2025, 12:32
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iun. 2025, 12:32 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a anunțat oficial demararea lucrărilor de pregătire a terenului pentru construcția unui nou segment de cale ferată în zona Văleni, raionul Cahul. Declarația a fost făcută la fața locului, unde oficialul a menționat că lucrările sunt în grafic și se desfășoară în baza proiectului aprobat.

„La sfârșitul lunii februarie vorbeam aici despre analizările de sol pentru acest viitor proiect. Astăzi suntem în faza pregătirii terenului pentru construcția efectivă a unui segment de 500 de metri de cale ferată, cu finanțare asigurată din bugetul de stat și din fondurile Guvernului Republicii Moldova pentru Căile Ferate”, a declarat ministrul.

Potrivit lui Vladimir Bolea, la finalizarea lucrărilor, veniturile Căii Ferate din Moldova (CFM) ar urma să crească cu peste 56 de milioane de lei anual, datorită transferului estimat de 300.000 de tone de marfă de pe drumurile publice către transportul feroviar.

„Este un pas important pentru descongestionarea traficului rutier, dar mai ales pentru eficiența economică și ecologică a sectorului transporturilor din Republica Moldova”, a adăugat Bolea.

Segmentul nou face parte dintr-un plan mai amplu de revitalizare a infrastructurii feroviare, în contextul semnării la 14 aprilie 2025 a unui Memorandum de Înțelegere între România și Republica Moldova, care prevede redeschiderea circulației feroviare pe tronsonul Cantemir–Fălciu, cu scopul de a îmbunătăți conectivitatea regională și fluxurile comerciale transfrontaliere.

Ultimele date statistice relevă că în primul trimestru al anului, volumul de mărfuri transportate pe calea ferată a scăzut cu 15,7%, în timp ce parcursul mărfurilor (tone-kilometri) s-a prăbușit cu 29,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Transportul feroviar deține în prezent o pondere de 13,4% în structura totală a mărfurilor transportate în Moldova, semnificând un sector important, dar în dificultate.

În prezent, CFM se confruntă cu dificultăți financiare. Pierderile copaniei s-au cifrat la 228 milioane de lei în anul 2024, iar restanțele la salarii se ridică la peste 100 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO