Pe podul feroviar de la Cantemir – Fălciu urmează să fie reluată circulația feroviară în luna mai a acestui an, iar cele 300 m de linie ferată de la Văleni, afectată de alunecările de teren în anul 2022, urmează să fie reparată până în toamna anului 2025, potrivit declarației ministrului Infrastructurii, Vladimir Bolea.
„Acolo în prezent se face studiu geologic să se iau probe din sol și reieșind din soluție proiectantului urmează să se propună soluțiile pentru reparație. Săptămâna aceasta sau viitoare compania face prospecțiuni în zonă. Or, după o lună de analiză solului se va veni cu modalități de reabilitare a linei ferate ca ulterioar să nu se mai întâmple alunecări”, a explicat Bolea.
Comisia Situații Excepționale a alocat, în august 2023, 60 de milioane de lei pentru reabilitarea căii ferate de la Cahul – Giurgiulești, însă nu a fost reparat deocamdată.
Povestea tronsonului din Sudul țării începe în 2007, când guvernarea comunistă decide ca proiectul construcției caii ferate Cahul-Giurgiulești este unul de importanță majoră pentru Moldova, care “va asigura securitatea economică a țării”.
În anii 2007-2009, pe timpul guvernării comuniste, statul a cheltuit peste jumătate de miliard de lei pentru construcţia tronsonului Cahul – Giurgiuleşti, dar el aşa şi nu a fost finalizat.