Revoluție aeriană! Aeroportul de la Bacău înregistrează o creștere semnificativă a traficului de pasageri

06 Iun. 2024, 13:59
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Iun. 2024, 13:59 // Actual //  bani.md

În urma implementării proiectului „Bacău Re-Connect”, Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău a înregistrat cea mai mare creștere a fluxului de pasageri în perioada ianuarie-mai 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

În primele 5 luni ale anului 2024, numărul pasagerilor a ajuns la 177.000, marcând o creștere impresionantă de 95% față de aceeași perioadă din 2023.

Această creștere spectaculoasă a fost stimulată de intrarea pe piață a companiei aeriene Dan Air și de sporirea frecvențelor și capacităților operate de companiile aeriene AeroItalia și Wizz Air către destinațiile existente.

Din punct de vedere al cotei de piață, Wizz Air domină cu 52%, urmată de Dan Air cu peste 31% și AeroItalia cu 16%.

Dan Air operează zboruri din Bacău către 10 destinații, devenind liderul în oferirea de rețele de zboruri. Wizz Air și AeroItalia operează din Bacău către câte 2 destinații fiecare, inclusiv către Londra și Roma, cu frecvență zilnică.

Cele mai solicitate 5 destinații sunt Londra, Roma, Milano, Dublin și Bruxelles, care au generat 85% din traficul total de pasageri înregistrat la Bacău în perioada menționată.

Obiectivul principal al Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău, de restabilire a conectivității către cele mai solicitate destinații, a fost atins cu succes. Numărul destinațiilor a crescut de la 2 la 11, cu o tendință continuă de creștere.

Pentru prima dată în istoria Aeroportului Bacău, vor fi operate curse zilnice către cele mai importante 3 destinații: Londra, Roma și Milano Bergamo. Aceste zboruri zilnice sunt un catalizator important pentru mobilitatea mediului de afaceri și contribuie direct la sporirea atractivității investiționale a Bacăului.

Proiectul „Bacău Re-Connect” este un succes notabil, beneficiind de sprijinul Consiliului Județean Bacău și contribuind esențial la restabilirea conectivității Bacăului cu cele mai importante destinații, în beneficiul direct al pasagerilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO