Se caută campioni ai industriei creative. GEN Moldova revine în forță cu o nouă campanie

27 Apr. 2021, 11:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
27 Apr. 2021, 11:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

2021 – GEN revine în forță cu o nouă campanie de susținere a antreprenoriatului creativ din țară  și promovarea acestuia la nivel global. GEN Moldova, împreună cu partenerii locali și internaționali, organizează ediția 2020 și 2021 într-un an, prin urmare doi campioni ai economiei creative  vor fi selectați anul acesta de CBC Moldova.

S-a dublat șansa de a deveni campionul creativ național al Republicii Moldova!  

În context, Conferința Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (United Nations Conference on Trade and Development) a declarat anul 2021 Anul Internațional al Economiei Creative pentru Dezvoltare Sustenabilă. Națiunile Unite au declarat în 2018, ziua de 21 aprilie Ziua Mondială a Creativității și Inovării. Scopul acestei inițiative este de a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța creativității și a inovației în rezolvarea problemelor.

GEN Moldova, cu suport oferit de partenerii naționali și internaționali, lansează, pentru lunile aprilie-iunie, o campanie de celebrare a antreprenoriatul creativ și inovativ, pentru accelerarea afacerii și ulterior expunerea față de un șir de investitori de profil creativ. A fost dat și startul procesului de înscriere la competiția Cupa Businessului Creativ Moldova (Creative Business Cup – CBC)!

CBC este inițiativa globală pentru antreprenoriat și inovație, care caută idei actuale și revoluționare, cu potențial de piață. Mulți antreprenori noi consideră că succesul lor se bazează pe calitatea și unicitatea ideii lor. De fapt, cel mai mult contează execuția, cum planifici,  construiești și crești o afacere durabilă din idee.

Cine poate aplica?

Orice startup din industriile creative care este angajat de a fi o companie înregistrată pana la CBC Global este eligibil să concureze. Aplicanții pot dezvolta afacerea în una dintre domeniile: Publicitate, Arhitectură, Meșteșugărit & Artizanat, Design, Fashion, Gastronomie, Film, Video și fotografie, Activități de agrement, Muzică, Performing Arts, Editură, Radio și Televiziune, Software, jocuri pe computer și editare electronică (pentru industriile creative), 3D, Jucării și jocuri.

Concurenții CBC pot fi:

  • Start-up-uri care utilizează abilități creative în producția unui produs / serviciu din industriile creative.
  • Startup-uri care utilizează abilități creative în dezvoltarea unui produs sau serviciu pentru / în colaborare cu alte industrii.

Precondiții pentru participanții la Creative Business Cup:

  • Dețineți activul principal al afacerii pe baza competențelor creative.
  • Produs comercial. Conceptele trebuie să aibă potențial de piață.
  • Dețineți drepturile asupra ideii cu care participă la concurs.
  • Sunteți înregistrat ca persoană juridică.
  • Nu a primit mai mult de 1.000.000 USD de investiții externe.

Startupurile pot aplica online, completând FORMULARUL DE APLICARE (https://www.f6s.com/gen-moldova2021), până pe 30 aprilie, 23.59.

Finala națională: 12 mai 2021 (în format hibrid: offline pitching transmis în format online).

Finala internațională din Copenhaga, Danemarca: sfârșitul lunii iunie (în format online).

Partenerii CBC Moldova 2020-2021: Creative Estonia,  Estonian Ministry of Foreign Affairs, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală – AGEPI, ZIPhouse Fashion Hub, Centrul de dezvoltare a industriilor creative „Artcor”, Acceleratorul de inovații în antreprenoriat „Dreamups”, Generator Hub si Facultatea Relații Economice Internaționale a  Academiei de Studii Economice din Moldova.

Vă invităm să faceți parte din experiența Cupa Businessului Creativ.

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 11:55
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Soroceanu Olga
19 Apr. 2024, 11:55 // Oameni şi Idei //  Soroceanu Olga

Marina Harin este o antreprenoare pasionată de amenajări și decor cu flori. Ea se confruntă cu o provocare majoră: profitul întârzie să apară. Deși domeniul este plin de potențial, există câteva cauze posibile pentru această situație.

În video de mai jos, afli drumul ei și provocările pe care le are.

Tânăra poate trece de această încercare prin analiză atentă, adaptare și perseverență. Cu o abordare strategică și o atenție deosebită la detalii, afacerea ei de amenajări și decor cu flori poate deveni profitabilă.

Emisiunea „Afaceri la Microscop” poate fi vizionată pe RLIVE TV, joi la 22:00, sâmbăta la 06:00 și miercuri la 16:00.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău